خبرگزاری کار ایران

دریادار ایرانی در دیدار با هیئت نظامی عمان:

روابط ایران و عمان در اوج پایداری قرار دارد/ صلح‌طلبی از اشتراکات اصلی دو کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۷۲۳

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با وجود تمامی تلاش‌ها برای تضعیف رابطه بین ایران و عمان توسط دشمنان و بدخواهان منطقه، همچنان رابطه این دو ملت در اوج پایداری است.

به گزارش ایلنا، سرتیپ عبدالعزیر بن عبداله المنذری رئیس کمیسیون مشترک دوستی – نظامی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در رأس هیئت نظامی با حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده این نیرو دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، از کشور عمان به عنوان کشوردوست و برادر نام برد و عنوان کرد: جایگاه جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان به علت اشرافیت به تنگه هرمز در جهان مشخص است و صلح‌طلبی و دوستی از اشتراکات اصلی بین دو کشور است.

امیر دریادار ایرانی ضمن اشاره به همکاری روزافزون دو کشور در زمینه‌های گوناگون تصریح کرد: در  حوزه آموزش و در سطح دانشگاه جنگ تبادل دانشجو تقریبا هر ساله انجام می‌شود که همکاری‌های مشترکی از این قبیل باعث شده تا این دوستی و برادری تا امروز ادامه داشته باشد و با وجود تمامی تلاش‌ها برای تضعیف این رابطه توسط دشمنان و بدخواهان منطقه، همچنان روابط بین دو ملت در اوج پایداری است.

وی ضمن تقدیر از نیروهای نظامی کشور عمان برای پذیرایی از ناوشکن‌های ایرانی با توجه به شرایط کرونایی حال حاضر جهان در بندر صلاله اظهار داشت: ما آمادگی لازم در خصوص پذیرایی از واحد‌های نیروی دریایی کشور سلطنتی عمان برای بازدید از بنادر جمهوری اسلامی ایران را داریم تا با بیشتر شدن ارتباطات موجود در زمینه‌های مختلف بیشتر کنار هم باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش امنیت و آرامش را خواسته اصلی مردم منطقه بیان کرد و گفت: نگاه نیروهای مسلح منطقه همان خواسته مردم است که تلاش در این راستا قطعا باعث رشد و شکوفایی اقتصادی و تجاری کشورها و همه مردم منطقه خواهد شد.

سرتیپ عبدالعزیر بن عبداله المنذری نیز جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان را دارای اشتراکات ریشه‌ای عمیقی دانست و عنوان کرد: ما در حوزه دین، فرهنگ و جغرافیا دارای اشتراکات ریشه‌ای عمیقی هستیم و از همه مهم‌تر اینکه در حوزه روابط بین دو ملت دارای ارتباطات دیرینه هستیم.

وی با تاکید بر گسترش و ادامه همکاری نیروهای دریایی دو کشور خاطرنشان کرد: در رابطه با تامین امنیت دریایی و مقابله با تروریسم دریایی در حوزه خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و به منظور جلوگیری از شیطنت‌هایی که توسط بدخواهان و دشمنان منطقه شکل می‌گیرد، کشور عمان بیش از هر زمان دیگر بر ادامه همکاری‌ها اصرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز