خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

کنترل تورم و افزایش قدرت خرید مردم بهتر از افزایش حقوق ظاهری است/ بودجه نهادهایی که کارشان در اولویت نیست، به موارد ضروری اختصاص یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۴۶۳

عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: هم بازنشستگان و هم شاغلان دیدگاه‌شان این است که کنترل تورم و افزایش قدرت خرید بهتر از این است که عدد افزایش حقوق از لحاظ شکلی و ظاهری عدد بالایی باشد اما توان و قدرت خرید کاهش پیدا کند. در واقع همین ۱۰ درصد هم می‌تواند، میزان افزایشی که لازم است را محقق کند، مشروط به اینکه قدرت خرید مردم و از جمله کارکنان و بازنشستگان افزایش پیدا کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با روش پیشنهادی دولت در خصوص افزایش حقوق در بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در بحث افزایش حقوق یک موضوعی که به همان اندازه و شاید حتی بیشتر اهمیت دارد، مساله کنترل تورم است.

وی افزود: هم بازنشستگان و هم شاغلان دیدگاه‌شان این است که کنترل تورم و افزایش قدرت خرید بهتر از این است که عدد افزایش حقوق از لحاظ شکلی و ظاهری عدد بالایی باشد اما توان و قدرت خرید کاهش پیدا کند. در واقع همین ۱۰ درصد هم می‌تواند، میزان افزایشی که لازم است را محقق کند، مشروط به اینکه قدرت خرید مردم و از جمله کارکنان و بازنشستگان افزایش پیدا کند.

حاجی‌دلیگانی در ادامه بیان داشت: البته پیشنهاد ما این است که یک عدد ثابتی به همه تعلق بگیرد و اگر این عدد ثابت پرداخت شود به عدالت نزدیک‌تر است. مثلا x تومان(هر عددی) به همه از صدر تا ذیل اضافه می‌شود، نیایند با حقوقی که دریافت می‌کنند ضریب بگیرند. نظر من این است که یک عدد به همه اضافه شود نه اینکه ضریب بگیرند روی عددی دریافت می‌کنند.

وی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: در این رابطه در صحبت‌ها اشاره دقیق نشده و باید متن لایحه بودجه بررسی شود تا ببینیم که چگونه عمل خواهد شد.

نماینده شاهین شهر در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط کشور چه اندازه نیاز است بودجه برخی نهادها که کارشان اولویت شرایط امروز کشور نیست به امورات دارای اهمیت مانند عمران و زیرساخت تخصیص داده شود؟، اظهار داشت: با این مساله موافقم و خوب است که بودجه نهادهایی که فعالیت و کارشان در شرایط کنونی نسبت به مشکلات و سختی‌های جامعه در اولویت نیست، به اموراتی که اولویت دارد اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز