خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

اراده علما بر آن است که جرمی اتفاق نیفتد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۳۶۴

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: حفظ اقتدار نیروهای مسلح توام با صیانت از حق الناس و حقوق شهروندی دو بال اجرای عدالت است.

به گزارش ایلنا، معاون حقوقی نیروی زمینی سپاه با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این دیدار با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در اسلام به رهنمودهای آیت الله مکارم شیرازی در جمع مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح در این ارتباط اشاره کرد و افزود: در سوره مبارکه نور در باب پیشگیری از جرایم اخلاقی حدود 6 راهکار ارائه شده به خاطر آن‌که در جامعه جرم و گناه اتفاق نیفتد تا کار به مجازات کشیده شود.

وی افزود: اراده علما به خصوص رهبر معظم انقلاب بر آن است که جرمی اتفاق نیفتد و اصل 156 قانون اساسی نیز بر پیشگیری از وقوع جرم تأکید دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با استقبال از این سخن فرمانده کل سپاه که در راستای دفاع از حقوق سپاه و بیت المال خط قرمز ما حق الناس است، تصریح کرد: حفظ اقتدار نیروهای مسلح توام با صیانت از حق الناس و حقوق شهروندی دو بال اجرای عدالت است و امیرمومنان (ع) می فرمایند اگر همه عالم را به من بدهند تا عمدا یک پوسته جو از دهان یک مورچه به ناحق بگیرم این کار را نخواهم کرد.

وی افزود: در حکومتی که ولی فقیه در راس آن قرار دارد همه افراد باید این‌گونه رفتار کنند.

احمدرضا پورخاقان در ادامه با بیان اینکه در حفظ قداست و اقتدار نیروهای مسلح، سازمان قضایی نیروهای مسلح بازوی توانمند برای اعمال مدیریت و فرماندهی است، تصریح کرد: رسیدگی به پرونده ها در راستای حفظ و تقویت فرماندهی است؛ زمانی فرمانده می تواند مقتدرانه عمل کند که اگر جرمی در یگانش اتفاق افتاد نیروی مصیطری باشد که با قدرت با آن برخورد کند.

وی افزود: این تأکید مقام معظم رهبری است که سازمان قضایی نیروهای مسلح با اقتدار و حکیمانه به جرایم رسیدگی نماید.

این مقام قضایی از اقدام معاونت حقوقی نیروی زمینی سپاه در اطلاع رسانی و انتشار نشریه حقوقی و نقد آرا استقبال کرد و آن را گامی در راستای پیشگیری از وقوع جرم برشمرد.

سردار اکبر ضرغامی معاون حقوقی نیروی زمینی سپاه نیز در این دیدار گفت: اقدامات خوبی در بحث اطلاع رسانی به مجموعه سپاه با انتشار نشریه حقوقی «دادرس» صورت گرفته و تقریبا تمامی جرایم نیروهای مسلح تجزیه و تحلیل و درباره آرا هم نظریاتی ارائه شده است.

وی با اشاره به استقبال خوبی که از انتشار این نشریه شده، گفت: این اثر به عنوان یکی از آثار برگزیده توسط دفتر فرماندهی معظم کل قوا انتخاب شده و مباحث مدنظر سازمان قضایی نیروهای مسلح هم قابل انتشار است.

سردار ضرغامی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ بین دو مجموعه، خواستار تقویت این تعاملات شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز