خبرگزاری کار ایران

در یادداشت اینستاگرامی عارف به مناسبت روز دانشجو مطرح شد؛

هشدار نسبت به سیاست زدایی از دانشگاه و غلبه نگاه امنیتی به دانشگاه و دانشجو/ دانشگاه نه باشگاه احزاب است نه پادگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۸۶۷

رئیس بنیاد امید ایرانیان در یادداشتی به مناسبت روز دانشجو تاکید کرد:ناامید سازان و امید سوزان در تضعیف امید و تزریق یأس به جامعه جنبشی بهبود خواه، از جمله جنبش دانشجویی، انسداد آفرینی کرده اند، غافل از آنکه نه می توانند این جنبش اصیل ملی را به مسلخ ببرند و نه این ناامید سازی به نفع نظام سیاسی و امنیت کشور است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان در یادداشتی به مناسبت روز دانشجو تاکید کرد:ناامید سازان و امید سوزان در تضعیف امید و تزریق یأس به جامعه جنبشی بهبود خواه، از جمله جنبش دانشجویی، انسداد آفرینی کرده اند، غافل از آنکه نه می توانند این جنبش اصیل ملی را به مسلخ ببرند و نه این ناامید سازی به نفع نظام سیاسی و امنیت کشور است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

سالروز شهادت سه آذر اهورایی ، مصطفی بزرگ نیا، مهدی شریعت رضوی و احمد قند چی، که به نیکی روز دانشجو نام گرفته است را گرامی می دارم. به موازات تقویت استبداد و استعمار در کشور و بی توجهی به قانون اساسی مشروطیت و مخالفت با آزادی ، برابری ، استقلال و منافع و مصالح ملی، دانشجویان بعنوان وجدان بیدار جامعه در برابر این رویه ی ضد ملی سکوت نکردند و با خون های پاک خود، آرمان های بلند ملت را زنده نگه داشتند. خون پاکی که پرچم عدالت خواهی ، استعمار ستیزی و آزادی خواهی را در جنبش دانشجویی ایران عزیز برای همیشه ی تاریخ طنین افکن کرده است. در برهه های مختلف این خون پاک ، سرسلسله جنبان طرح مطالبات ملی ما بوده است، به گونه ای که هرگاه عدالت، برابری، آزادی و امنیت ایرانِ اسلامی ما مورد تعرض مخالفان استقلال و آزادی قرار گرفته، آن خون پاک و اهورایی، در رگ جنبش دانشجویی فوران کرده و در دفاع از آرمان های ملی ما جانفشانی کرده است. 

جنبش دانشجویی در همراهی با جنبش های مردمی و انقلاب اسلامی و شعارهای بنیادین آن یعنی استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی و جنبش اصلاحات بعنوان احیاگر آرمان های نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی ، همیشه پیشگام بوده است. هر چند در مقابل مطالبات این جنبش ملی اصیل ،مانع آفرینی شده ، اما هیچکس نمی تواند روح والای این جنبش را از آن بگیرد. در سالیان اخیر ، ناامید سازان و امید سوزان در تضعیف امید و تزریق یأس به جامعه ی جنبشی بهبود خواه، از جمله جنبش دانشجویی، انسداد آفرینی کرده اند، غافل از آنکه نه می توانند این جنبش اصیل ملی را به مسلخ ببرند و نه این ناامید سازی به نفع نظام سیاسی و امنیت کشور است.

نگاه امنیتی و سیاست زده به دانشگاه و دانشجو و جنبش دانشجویی، یعنی بی نصیب سازی کشور از بزرگترین ظرفیت توسعه ی کشور، امنیت ساز ترین قشر جامعه و به مسلخ بردن سیاست امید.

بعنوان کسی که در بطن جنبش دانشجویی حضور داشته و پس از انقلاب در مسئولیت های گوناگون  و معلم دانشگاه ، ارتباط مستقیمی با این قشر فرهیخته داشته ام، نسبت به سیاست زدایی از دانشگاه و غلبه ی نگاه امنیتی به دانشگاه و دانشجو و  و نیز دخالت افرادی که فهم درست از ساحت دانشگاه ندارند در امورات دانشجویی و عواقب منفی آن برای کشور هشدار می دهم. دانشگاه نه باشگاه احزاب است و نه پادگان ، بلکه محل تولید دانش و فکر برای عبور از بحران هایی است که جهالت ، نادانی و توطئه ی مخالفان ملک و ملت، بر کشور تحمیل می کند. از این رو است که فهم سیاسی عمیق برای دانشجو ، از الزامات اساسی است.

امیدوارم در دهه ی پنجم انقلاب ، جنبش دانشجویی در فهم منافع و مصالح کشور، با بهره گیری از دانش بشری و تجارب گذشته،  بیش از پیش توفیق یابد و با شناخت درست از الزامات توسعه ی همه جانبه ی کشور، سره از ناسره باز شناسد و با درایتی عمیق از محبس انسداد سازان و دام های رادیکالیسم افراط گرا خود را برهاند و شور جوانی را با شعور ملی عجین کند تا وارث شایسته ای برای آرمان های آن سه آذر اهورایی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز