خبرگزاری کار ایران

حسینی در دانشگاه خوارزمی:

دغدغه این را نداریم که قوا پشت تریبون علیه هم حرف بزنند/ مشکلات لاینحل نیست/ مدعی منزه بودن نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۷۶۷

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: کسانی که می‌خواهند آمریکا را بزک و تطهیر کنند، از ۱۶ آذر ۳۲ شروع کنند تا به شهادت سردار دل‌ها برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد حسینی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه خوارزمی گفت: در تاریخ روزهای تلخ و شیرین متعددی وجود دارد، مانند روز ۱۶ آذر در غربت که دانشجویان جان خودشان را تقدیم کردند. البته روزهای فتح و پیروزی مانند ۱۲ و ۲۲ بهمن وجود دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: ۱۶ آذر سال ۳۲ سه دانشجو عزیز را به گلوله بستند؛ چون اعتراض کرده بودند آمریکایی‌ها در کار ما دخالت می‌کنند؛ چراکه می‌دانستند قرار است به ایران بیایند و کارهایی انجام دهند که امروز با عربستان برخورد می‌کنند و می‌گویند گاو شیره است.

وی تاکید کرد: دانشجو از ملت و کشور دفاع می‌کند و جان خودش را می‌دهد.

حسینی گفت: کسانی که می‌خواهند آمریکا را بزک و تطهیر کنند، از ۱۶ آذر ۳۲ شروع کنند تا به شهادت سردار دل‌ها برسیم.

وی با اشاره به مذاکرات برجام گفت: جمهوری اسلامی بر خلاف ترامپ و اوباما به تعهدات خودش پایبند بود. آمریکایی‌ها در حالی که ادعا می‌کردند به مذاکرات پایبند هستند هر فرد و شرکتی را تحریم می‌کردند.

حسینی خطاب به آمریکا گفت: جمهوری اسلامی به تعهدات خودش پای‌بند است و شما پایبند نیستید و نمی‌دانید چه می‌خواهید انجام دهیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بسیاری از دانشجویان سرداران دفاع مقدس شدند؛ چراکه نمی‌توانستند ساکت بنشینند تا غرب و شرق و ارتجاع منطقه فریاد بکشد.

وی با بیان این‌که زمینه در کشور برای پیشرفت در علوم گوناگون فراهم است، اظهار داشت: دشمن دنبال خودباختگی ما بود ولی امام خمینی به ما عزت و شخصیت داد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز ثابت شده است که در حوزه هسته‌ای، نانو، هوافضا و بسیاری علوم تا چه اندازه پیشرفت کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در ابتدای جنگ هیچ چیزی نداشتیم اما امروز خیلی رشد کرده‌ایم. وقتی در حوزه‌ای رشد می‌کنیم، باید مشخص شود چرا در حوزه‌ای مثل خودروسازی رشد نداشته‌ایم. رمز در جا زدن در برخی حوزه‌ها باید مشخص شود.

حسینی بیان کرد: رییس‌جمهور هم تاکید دارد که دانشگاه اتاق فکر دولت است. اساتید و نخبگان باید به ما در حل مشکلات کمک کنند. مشکلات لاینحل نیست و ما بن‌بست نداریم‌. ما موانع را برمی‌داریم. در همین صد روز چه اقداماتی انجام شد شاید انتظارات بیشتر باشد ولی این صد روز را با دوره‌های قبل مقایسه کنید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط سخت بیماری کرونا و آمار بالای مرگ و میر، اظهار کرد: برخی می‌گفتند اگر تحریم‌ها برداشته شود یا FATF تصویب شود، می‌توانیم واکسن وارد کنیم در حالیکه صدمیلیون واکسن در صد روز وارد و تزریق شد‌‌.

وی تاکید کرد: در دوره‌های گذشته برخی اهل کار نبودند. الان دولت در دسترس و تعامل هستند و شرایط بسیار خوبی برای همکاری با سایر قوا و نهادها شکل گرفته است. دغدغه این را نداریم که قوا پشت تریبون علیه هم حرف بزنند. می‌گفتند نیروهای انقلاب دیپلماسی بلد نیستند اما ایران به عضویت شانگهای درآمد و در اکو فعال شدیم.

حسینی درباره این‌که چرا رسانه‌ها مانند دوره دولت قبل مشکلات را بیان نمی‌کنند؟ گفت: رسانه باید وظیفه خود را انجام دهد که الان هم همینگونه است. وقتی صداوسیما  گزارشی از مشکلات  مطرح می‌کند، دولت حل آن را دنبال می‌کند. رییسی مرد میدان بوده و دنبال حل مشکلات است‌، البته دولت در آغاز راه است و تلاش می‌کند زمینه را برای کارهای بزرگ فراهم کند. صداوسیما از دولت مستقل است و باید خدمات دولت را بیان کند و همچنین مشکلات را بگوید. ما مدعی نیستیم که منزه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز