خبرگزاری کار ایران

جروزالم‌پست:

سفر مقام اماراتی به ایران، نشانه تغییر استراتژی ابوظبی در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۷۱۱

جروزالم‌پست در تحلیلی به سفر مقام اماراتی به ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم پست، گزارش‌های رسانه‌ای از تحولات اخیر در دیپلماسی عربستان سعودی و امارات، تصویری از دستاوردهای بزرگ ایران در این راستا را نشان می‌دهد. امارات متحده عربی، دیپلماسی منطقه‌ای و تلاش‌های صلح را در برقراری ارتباط با  ترکیه و ایران مورد توجه قرار داده است.
 
گزارش‌های رسانه‌ای از تحولات اخیر در عربستان سعودی و دیپلماسی امارات، تصویری از دستاوردهای بزرگ را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، رسانه العین از سفر شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات به ایران در این هفته تمجید کرد. در این خبر آمده است که او با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران دیدار کرده و نتایج این سفر برای منطقه مهم است.
 
بر اساس گزارش‌های رسمی، اماراتی‌ها و ایرانی‌ها در مورد تحکیم روابط دوجانبه و «مجموعه‌ای» از موضوعات دیگر گفت‌وگو کردند. شیخ طحنون همچنین با همتای ایرانی خود علی شمخانی دیدار کرد.
 
به گزارش نشنال در امارات، انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور، در توییتی گفت که سفر شیخ طحنون به تهران «در ادامه تلاش های اماراتی برای تقویت روابط و همکاری در منطقه و در راستای منافع ملی است ».
 
بعد از این سفر  روابط دوجانبه می‌تواند تقویت شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که علی باقری‌کنی، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران در ماه نوامبر با مقامات ارشد اماراتی در ابوظبی دیدار کرده است.
 
این بهبود روابط میان ایران و امارات می‌تواند بر منطقه تاثیر بگذارد و بیانگر تغییر استراتژی عربستان و امارات در عصر جدید است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز