خبرگزاری کار ایران

مصری در نطق میان دستور:

فوق‌العاده ویژه نیروهای مسلح و بازنشستگان هنوز پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۷۸

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفـت: از محضر مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل نیروهای مسلح، خواهشمندم برای صیانت از حقوق نیروهای مسلح و بازنشستگان، به ستاد کل نیروهای مسلح برای پرداخت فوق العاده ویژه مناطق جنگی دستور فرمایند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا مصری در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز( یک‌شنبه ۱۴آذر ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: خداوند سبحان در قرآن کریم می‌فرمایند « لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» و یا« الْعَدْلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَْرْضُ» مقام معظم رهبری فوری ترین هدف تشکیل نظام اسلامی را استقرار عدالت اجتماعی و قسط اسلامی می دانند و فرمودند قسط و عدل واجب ترین کارها است، تا جایی که پیامبر عزیزمان حفظ و دوام ملک را در عدل می دانند و پر هیز از ظلم. در قانون برنامه ششم ماده ( ۱۱۲ )برای مناطق جنگی فوق العاده‌ای معین شده است که باید در اختیار کارکنان دستگاه های جرایی در مناطق جنگی قرار بگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت وقت برای کارکنان دستگاه های اجرایی این امر را عملیاتی کرد و از بالاترین مقام اجرایی مانند فرماندار، استاندار، بخش دار و مدیران کل تا پایین ترین سطح سازمانی از این فوق العاده برخوردار شدند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: اما متاسفانه در دولت تبعیض؛ با گذشت ۵سال از اجرای قانون مذکور در مورد دو قشر اجرایی نکردند، اولین قشر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، کسانی که شبانه روز از مرز و بوم ایران حراست و صیانت می کنند و حق مسلم آنها بود که اولین گروه برخوردار بود. از بوشهر،خوزستان، ایلام، کردستان تا آذربایجان و کرمانشاه؛ همه نیروهای مسلح ۵ سال است که تحت ظلم قرار گرفته اند. از نیروهای هوایی و زمینی تا سپاه و ارتش و نیروی انتظامی؛ دولت برای همه دستگاه‌ها اجرایی کرد جز این افراد! که ظلمی آشکار است. وزیر دفاع در همین تریبون مجلس و جلوی نمایندگان مجلس حاضر شده و در پاسخ به سوال بنده گفت، حق با شما بوده و دولت باید این کار را انجام دهد. اما انجام نداند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ؛ دو سال گذشته خدمت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار باقری رسیده و از ایشان دستور کتبی گرفتم اما هنوز انجام ندادند. در بیت مقام معظم رهبری در حضور وزیر دفاع و سردار باقری، این موضوع را مطرح کردم و آنها هم پذیرفتند که باید انجام شود اما انجام نشد. نیروی های نظامی نمی‌توانند جلوی مجلس تحصن کرده و یا به نمایندگان پیامک ارسال کنند، حق آنها ضایع شده و مجلس باید محکم پای قانونی که تصویب می‌کند، بیاستد. این تبعیض قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: قشر دومی که قانون برای آنها اجرایی نشد، بازنشستگان بودند، علی رغم اینکه دولت بهانه تراشی کرد و مجلس استفساریه را به تصویب رسانده و به تایید شورای نگهبان نیز رسید و حدود یک سال از ابلاغ آن می‎‌گذرد اما اجرایی نشد. افرادی که حیف و میل‌های آنچنانی انجام داده و پرونده‌های کرسنت و غیره را با هزاران میلیارد تومان ضرر برای کشور به ارث گذاشتند فوق العاده جنگی به کسانی که در ۵۰ درجه گرما در مرزهای ما خدمت کرده و  هم اکنون در سرمای سخت آذربایجان، کردستان و کرمانشاه حضور دارند، پرداخت نمی‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: من از محضر مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل نیروهای مسلح، خواهشمندم برای صیانت از حقوق این اقشار حتما به ستاد کل نیروهای مسلح دستور دهند. یک نفر در ستاد کل مانع است که به آنها نیز  گفتم که اگر امنای ستادی از این حق برخودار بودند همان روز اجرایی می‌شد، اما به دلیل اینکه مرزنشین ها و مناطق جنگی باید از انها برخوردار شوند، افرادی که در ستادهای مرکزی ذی نفع نبوده به دنبال اجرای آن نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز