خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی:

برای دُز سوم و مراحل بعدی واکسن، آمادگی داریم/ تلاش می‌کنیم سویه‌های جدید کرونا وارد کشور نشود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۲۶

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: برای دُز سوم و مراحل بعدی واکسن, آمادگی داریم تلاش می کنیم سویه های جدید وارد کشور نشود.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور شامگاه شنبه با حضور در برنامه نگاه یک در تشریح عملکرد صد روزه دولت سیزدهم در رابطه با اقدامات دولت پیرامون سیاست خارجی، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کلی دولت سیزدهم برقراری ارتباط با کشورهای مختلف، فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و توجه به همسایگان است.

اسماعیلی عنوان کرد: در اجلاس سازمان اکو، با این رویکرد که ما می‌توانیم همکاری‌های اقتصادی میان ایران و کشورهای عضو را در عرصه‌های مختلف توسعه دهیم یا یک اقتصاد آسیامحور را میان کشورهای دوست و همسایه خود انتخاب کنیم، حضور پیدا کردیم.

وی تاکید کرد: در اجلاس سران کشورهای عضو اکو، در حوزه انرژی، محیط زیست، اقتصاد دیجیتال و فیبرنوری زمینه ارتباط گسترده با کشورهای عضو این سازمان فراهم شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: در حاشیه این اجلاس با رؤسای جمهور شرکت کننده در این اجلاس ملاقات‌های دوجانبه‌ای داشتیم و زمینه همکاری‌های گسترده در حوزه حمل و نقل و انتقال انرژی از جمله بحث گاز به عمل آمد و در حوزه امنیت به ویژه در رابطه با کشور افغانستان، نشست‌هایی با تاکید بر لزوم روی کار آمدن دولت فراگیر در افغانستان برگزار شد.

اسماعیلی گفت: سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و سیاست خارجی دستاوردهای زیادی به همراه داشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با فضای گفتگوها در شانگهای و اجلاس اکو، تصریح کرد: نگرش تمامی کشورهای عضو و رؤسای جمهور حاضر در اجلاس و هم در ملاقات‌های دو جانبه هم به لحاظ نقش ایران، هم به لحاظ پیشینه، هم به لحاظ جایگاه ایران در منطقه و هم به لحاظ رویکردهای اتخاذی دولت سیزدهم خصوصاً در دو محور توسعه اقتصادی و توجه به همسایگان، باعث شده بود خیلی مشتاقانه با ایران و رئیس جمهور ایران در مذاکرات و نشست‌ها تعامل داشته باشند و با ایشان کاملاً از موضع اعتماد و متناسب با شأن جمهوری اسلامی ایران برخورد کردند.

اسماعیلی فزود: آنها متوجه شده بودند و می‌دیدند بسیاری از سو تفاهم‌هایی که در گذشته به وجود آمده بود در همین مدت کوتاه برطرف شده است و رویکرد دولت کاملاً متفاوت است. متأسفانه ما در سالهای اخیر کشورهای همسایه را به فراموشی سپرده بودیم.

وی ادامه داد: سران کشورهای همسایه وقتی می‌دیدند ما توجه ویژه‌ای به فعالیت اقتصادی با کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه داریم مشتاقانه در این ملاقات‌ها حضور پیدا می‌کردند و برای ایران شأن و جایگاه بی بدیلی در منطقه قائل بودند. تفاهم‌های بسیار خوبی هم در این اجلاس انجام شد.

رئیس دفتر رئیس چ‌جمهور با اشاره به اینکه ما در حوزه گاز از سال ۹۵ با ترکمنستان مشکل داشتیم که هم در روابط دو کشور اثر گذاشته بود و هم در برخی از ماه‌ها در برخی استان‌ها با افت فشار گاز مواجه شدیم، گفت: کشور ترکمنستان از حل اختلافات چند ساله گازی استقبال کرد و آذربایجان هم که نیازمند خرید گاز از ایران و ترکمنستان بود در فضایی کاملاً دوستانه با تفاهم‌های بین بخشی قرار شد قرارداد سوآپ گازی را امضا کند.

اسماعیلی افزود: تفاهم شد آذربایجان گازی را از ترکمنستان خریداری و از طریق ایران سوآپ کند و ایران هم سهم خود را از گاز بردارد. بنابراین در این قرارداد پولی بابت سوآپ نمی‌گیریم ولی سهمی از گاز خریداری شده کشور آذربایجان از ترکمنستان را به عنوان سهم خود بر میوداریم و باقیمانده آن را در نقطه مرزی ایران و آذربایجان به کشور آذربایجان تحویل می‌دهیم.

وی افزود: این‌ها زمینه‌هایی است که مسیر را برای قراردادهای مشابه میان کشورهای دیگری که قصد خرید گاز از ترکمنستان را دارند هموار می‌کند و ما به لحاظ خط قوی انتقال گازی که داریم، می‌توانیم برای کشورهای دیگر سوآپ انجام دهیم. با اعتمادی که ایجاد شده است می‌توانیم با کشورهای همسایه مراوده داشته باشیم که هم برای ما و هم کشورهای اطراف دارای فایده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با اینکه آیا می‌توان امیدوار بود که در سایه این قرارداد استان‌های شمالی ما با قطعی گاز مواجه نباشند، اضافه کرد: ما به لحاظ سهمی که از این گاز داریم و به جهت اینکه این گاز را از مرز شرقی کشور تحویل می‌گیریم قطعاً سهم گاز خود را در همین استان‌ها مصرف خواهیم کرد و اگر صد در صد این مشکل حل نشود بخش مهمی از این مشکل برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: در زمینه تأمین گاز و جلوگیری از افت فشار آن، تنها به این موضوع بسنده نکردیم و وزارت نفت و شرکت ملی گاز اقدامات دیگری را انجام دادند. از آغاز به کار دولت تاکید رئیس‌جمهور این بود که برای تأمین سوخت مورد نیاز تدابیر لازم اندیشیده شود. البته ذخیره سازی‌هایی انجام شده بود و اصلاح الگوی مصرف لحاظ شد و شرکت ملی گاز خود به خانه‌های مردم مراجعه و تجهیزات گرمایشی آنها را عایق بندی می‌کند که در کاهش مصرف انرژی اثر بسیار زیادی دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: تمام تلاش دولت بر این است که حتی اگر قراردادی منعقد می‌شود مردم ما در سرما با افت فشار گاز روبرو نشوند. این هم از دستاوردهای این سفر بود و عنایات خداوند به مردم، کشور و دولت که از این جهت خدای بزرگ را شاکر هستیم.

اسماعیلی در رابطه با رویکرد دولت سیزدهم برای استفاده از سهم تجارت جهانی و ملاقات‌های دوجانبه و چند جانبه آنها، تصریح کرد: در رابطه با ارتباط با دولت‌های منطقه، در تمام کشورها با فعالان اقتصادی و فعالان بازرگانی ایران در آن کشورها جلساتی داشتیم. در عشق آباد بلافاصله بعد از اقامه نماز صبح به سفارت جمهوری اسلامی رفتیم و با فعالان اقتصادی در ساعت ۷ صبح جلسه داشتیم و موانع و مشکلات در این زمینه را با خود فعالان اقتصادی بررسی کردیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: در سفر قبلی که در اجلاس شانگهای حضور پیدا کردیم دو بازخورد داشتیم. حجم مبادلات تجاری و صادرات ما به تاجیکستان در این مدت سه برابر شده بود و همین افزایش را به لحاظ دست برتری که در حوزه صنعت و اقتصاد داریم توانستیم در حوزه صنعت، انرژی، فعالیت‌های عمرانی و … فراهم آوریم.

اسماعیلی عنوان کرد: در ترکمنستان مشکلات مالی برای تجار ما و گره‌هایی ایجاد شده بود که همه گره گشایی شدند و مسیر کاملاً برای این استفاده هموار شد. غصه ما این بود که کارهای به این سادگی در گذشته مورد غفلت واقع شده بود و اعتقاد ما این است که سهم ما در منطقه باید بیش از این باشد.

وی در ادامه با بیان این نکته که ۴۲ درصد جمعیت جهان در کشورهای عضو پیمان شانگهای هستند، گفت: ما به لحاظ سهولت ارتباطات اقتصادی میان ایران و کشورهای عضو همکاری‌های شانگهای مسیرهای حمل و نقل ریلی، دریایی و زمینی داریم. امکانات و ظرفیت‌های زیادی در ایران هست که مورد نیاز قرار دارد و در مقابل نیازمندی‌های کشور ما نیز قابل تأمین از کشورهای عضو پیمان شانگهای است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: ما در آغاز دولت سیزدهم با رایزنی‌های انجام شده موفق شدیم به عضویت دائم در پذیرش دائم در این سازمان در بیاییم و مسیر همکاری‌های اقتصادی میان ایران و کشورهای عضو فراهم شد که ارتباط میان آنها آسان است و حمل و نقل و ترانزیت میان آنها به لحاظ نزدیکی ارزان است.

وی ادامه داد: ما با راه چ‌های آسان و با وجود زیر ساخت‌های مناسب و همجواری و نزدیکی و ارزان بودن ارتباطات تجاری میان ایران و کشورهای منطقه مسیر را برای رشد تعاملات اقتصادی فراهم آوردیم. تجارت ما با تاجیکستان ۳ درصد رشد داشته و در مورد بقیه کشورها موفقیت‌ها یکی پس از دیگری حاصل خواهد شد. این موضوع درگیر فرایندی است که حدود ۷ ماه زمان می‌برد و همزمان با اتمام فرایند اداری این موضوع، مسیر برای سایر اقدامات و جهش در روابط اقتصادی میان ایران و کشورهای عضو شانگهای هموار و فراهم خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر بر اثر تحریم های ظالمانه با نا ملایمات و مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: در گام اول معتقد به خنثی سازی تحریم ها هستیم. معتقدیم با ارتباطات کاملا اصولی با کشورهای منطقه می توانیم انها را خنثی کنیم و در گام های بعدی هم رفع تحریم ها را انجام خواهیم داد اما تا همین مرحله هم نشان دادیم با وجود تحریم ها، با اراده قوی و ورود به موضوعات از موضع اقتدار توانسته ایم کارمان را پیش ببریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: مردم به یاد می آورند روزی در ایران گفته می شد که نمی توانیم بخاطر FATF واکسن کرونا وارد کنیم اما امروز می بینید که ۱۲۰ میلیون دوز واکسن وارد ایران شد این عمل با وجود تحریم ها اتفاق افتاد. تحریم ها وجود دارد اما قابل خنثی سازی است البته اگر اهل فکر و اندیشه باشیم.

وی در ارتباط با مذاکرات ۱+۴ گفت: در این مذاکرات کاملاً جدی هستیم با اراده و جدیت و با برنامه وارد این دور از مذاکرات شده ایم در این مذاکرات نتیجه گرا هستیم و بدنبال نتایج مناسب هستیم هدف نهایی ما برداشتن همه تحریم هاست.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به سفرهای استانی رئیسی بیان کرد: برخی از رسانه ها نوشته و گفته بودند که آقای رئیسی در۱۰۰ روز حدود ۱۰ سفر استانی داشت اما این رقم دقیق نیست رئیس جمهور بیش ازاین میزان سفر استانی انجام داده است.

وی افزود: آقای رئیسی در ۱۰۰ روز به ۱۰ استان سفر کرد اما برای مثال به استان خوزستان ۲ سفر داشت. آقای رئیسی در یک روز جمعه بازدیدی از منطقه هرندی تهران داشت که در نوع خود یک سفر محسوب می شود. او در یک جمعه دیگر بازدیدی از شهر ری در جنوب تهران داشت سفر به هر کدام از شهرستان های استان تهران در لایه های زیرین سفرهای استانی آقای رئیسی قرار دارد با این احتساب به طور میانگین هفته ای یک سفر را در برنامه داشته ایم متاسفانه برخی در حال و هوای انتخابات مانده اند اما باید بدانند انتخابات تمام شده و آقای رئیسی رای آورده و رئیس جمهور ایران است.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را برای مردم انجام می دهد و خود را محتاج نقد و نظر جوامع نخبگانی و مردم می داند, گفت: از این نظرات، حداکثر استفاده را می کنیم و تلاش داریم خدمتگزار شایسته ای برای مردم باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه برای کسی که در مقام مسئولیت است، کار تبلیغاتی معنا ندارد افزود: آقای رئیسی رای قاطع مردم را در خرداد کسب کرد و با تنفیذ مقام معظم رهبری و تحلیف در مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور است و برای دیدن و حل مشکلات و گره گشایی از مشکلات مردم، سفرهایش را انجام می دهد و در هر کدام از این سفرها، گره های زیادی باز شده است.

وی اضافه کرد: در اوایل امسال، خوزستان تنش آبی و مشکلاتی داشت. اقداماتی در ارتباط با جمع آوری آب های سطحی و طرح فاضلاب و انتقال آب به شهرهای استان خوزستان در حال انجام اما بسیار کُند بود ولی اکنون خوزستان و به ویژه اهواز به برکت سفر آقای رئیسی, به یک مجموعه کارگاهی تبدیل شده و تعداد این کارگاه ها به عدد ۶۰ رسیده است.

اسماعیلی گفت: استان سیستان و بلوچستان با کم آبی مواجه بود اما پس از سفر آقای رئیس جمهور تیم های اکتشاف آب های ژرف در این استان، فعال و از برخی چاه ها آب استخراج شده و کارهای شیرین سازی و در مدار قرار گرفتن، در حال انجام است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: در کارهای اساسی و بزرگ مانند بر طرف کردن نیازهای آبی مناطق و در ریز پروژه ها، کارگروه هایی تشکیل و اعتبارات لازم هم در نظر گرفته شده است.این سفرها، از منظر مقام مسئول است یعنی این که خود را در برابر مردم و مشکلات و خواسته های آن ها مسئول می داند.

وی عنوان کرد: این که مردم حس کنند مسئولان به فکر آنها و در جهت حل رفع مشکلات آنان هستند امیدوار می شوند و این سرمایه اجتماعی دولت و نظام را تقویت می کند. این سفرها ادامه خواهد داشت و جمعه این هفته هم به سفر استانی خواهیم رفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: طرح های نیمه تمام فراوانی برای این دولت به ارث رسیده است اما در این سفرها با انبوه این طرح ها و محدودیت منابع، نخستین کاری که انجام می دهیم این است که طرح ها را اولویت بندی می کنیم.

اسماعیلی افزود: همچنین بررسی می شود که کدام طرح ها را می توان با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رساند یا کدام طرح ها ظرفیت واگذاری دارد برای هر کدام از این طرح ها، نسخه مربوط به آن را در نظر می گیریم تا این طرح ها به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تقاضاهای مردم در حوزه اشتغال، وام، مسکن و بهداشت و درمان است، اضافه کرد: برای پاسخ به خواسته های به حق مردم علاوه بر دولت، دیگر بخش ها را نیز به کمک گرفتیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نهادهای دیگر حکومتی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و شبکه های بانکی در کنار دولت هستند و از آنها ممنونیم که همه امکاناتشان را برای خدمت به مردم آورده اند.

وی با بیان اینکه این انسجام و همراهی موجب گشوده شدن گره های زیادی شده است، تصریح کرد: در هر سفر استانی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر، پیش از سفر و از دفتر ارتباطات مردمی رئیس جمهور برای دریافت درخواست های مردم از جمله نامه ها، تماس های تلفنی و ارتباطات حوزه های فضای مجازی مأمور می شوند و این نامه ها و پیام ها خوانده و دسته بندی و ارجاع مناسب می شود و کد رهگیری برای آنها صادر و به تلفن همراه درخواست کنندگان پیامک فرستاده می شود. دستور آقای رئیسی این است که به همه این درخواست ها پاسخ داده شود حتی به کسی که پاسخ تقاضای او منفی است.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس بررسی های انجام شده از فردای انتخابات, مشخص شد که متأسفانه ذخایر راهبردی کالاهای اساسی کشورمان کمتر از نصاب تعیین شده است.

وی ادامه داد: حسب دستور آقای رئیسی و پیش از استقرار دولت، گروهی مأمور شدند و مقدمات را فراهم کردند و برای تعیین کالاهای اساسی, برنامه ریزی شد و خوشبختانه با تدابیر لازم و دسترسی به منابع ارزی، اکنون ذخایر کالاهای راهبردی به وضعیت مطمئن رسیده است و کمبودی وجود ندارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه زنجیره تأمین تا توزیع کالا و رسیدن به دست مصرف کننده, معیوب است, افزود: اشکالات و ایرادات این زنجیره, احصاء شده و در حال برطرف شدن است اما برطرف کردن کامل این عیوب، زمان بر است.

اسماعیلی گفت: در این صد روز از زمان استقرار دولت، بخش قابل توجهی از دولت درگیر انتصابات مسئولان مختلف بوده است اما همزمان, با همه توان و قدرت و کار شبانه روزی، کارها را رها نکرد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی سامانه ”بازرگام“ را در تهران و چند کلان شهر راه اندازی کرد و به مرور در همه کشور راه اندازی خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با استفاده از اقتصاد دانش بنیان و استارتاپ ها، سامانه هایی در حال تأسیس است که بخش عمده, حداقل در گام نخست کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از طریق آن, درب منازل تحویل شود و اکنون مردم می توانند چند قلم کالا را از طریق ارتباط با سامانه «بازرگام» با قیمت مصوب در درب منزل خود تهیه کنند و هر روز به تعداد این اقلام افزوده می شود. این نمونه ای از طراحی دولت برای حذف واسطه ها و اصلاح زنجیره تأمین و توزیع کالاهای اساسی است.

وی با بیان اینکه تدبیر دولت این است که دست دلالان و واسطه ها را در عرصه های مختلف کوتاه کند, افزود: اکنون در دولت, کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی در حال تأمین است اما با تدابیری که انجام شد دلالان و واسطه ها کنار می روند و عایدی آن نصیب مردم می شود.

اسماعیلی گفت: اما درباره آینده, تصمیم گیری جمعی و کلان نیاز است و نیازمند مطالعه و بررسی است؛ مطالعات انجام شده است و نیازمند این هستیم با مشورت متخصصان و صاحبنظران و نمایندگان مجلس و بخش های مختلف در فرایند پیش رو، تصمیمی را بگیریم که مفید برای جامعه و مردم باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: هنوز این تصمیم نهایی نشده است و کماکان کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می کنیم و در اختیار مردم قرار می دهیم.

وی بیان کرد: هر زمانی که در این زمینه تصمیمی گرفته شود به تعبیر آقای رئیس جمهور, مردم را غافلگیر نخواهیم کرد و شفاف و در مقطع مناسب، تصمیم را به اطلاع مردم می رسانیم و دولت, مردم را محرم و خود را خدمتگزار مردم می داند.

اسماعیلی تاکید کرد: دولت در تقدیم لایحه بودجه، اصلاحات اساسی را در دستور کار خود قرار داد و در قالب اصلاح ساختار بودجه و عملیاتی نمودن آن، بودجه ای کاملاً متفاوت با بودجه سنوات گذشته در حال تدوین و نهایی شدن است که ان شاء الله به مجلس تقدیم خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: در این ارتباط به توسعه اختیارات در استان ها برای استانداران و شوراهای برنامه ریزی استان و مسئول قرار دادن آن ها برای تحقق رشد اقتصادی کشور می پردازیم.

اسماعلی افزود: در استان ها, صندوقی به عنوان صندوق توسعه و عدالت ایجاد می شود که بخشی از بودجه به صندوق برود و این صندوق بتواند با جلب مشارکت های مردمی و نقدینگی درون جامعه، به توسعه استان و فعالیت های اقتصادی کمک کند.

وی عنوان کرد: این ها نمونه هایی از رویکردهای اصلاحی مدنظر دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی است اما تصویب نهایی بودجه با مجلس است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: در بسیاری از سنوات، نمایندگان مجلس، اصلاحاتی را در فرآیند تصویب انجام دادند و انتظار ما این است که کمترین تغییر را شاهد باشیم اما آن چه را که مجلس تصویب کرد به قانون و سند اجرای سال ۱۴۰۱ تبدیل می شود.

اسماعیلی درباره برنامه های دولت برای تامین واکسن گفت: توفیقات دولت در واکسیناسیون عمومی را لطف و عنایت خدای متعال می دانیم و او را شاکریم؛ اکنون شاهد کاهش روزانه آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا از حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر به ۵۰ تا ۶۰ نفر هستیم و امیدواریم همین مقدار هم به زودی، رفع شود و شاهد از دست دادن عزیزان و هموطنان نباشیم.

وی ادامه داد: هم خدا عنایت کرد و هم مجموعه همکارانمان در وزارت بهداشت و درمان، بسیج، نیروهای مسلح، هلال احمر و وزارت امور خارجه تلاش کردند تا واکسن, تامین و تزریق شود و منتظر گروه های باقیمانده برای دریافت واکسن هستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه نسبت به آینده تامین واکسن نگران نیستیم, افزود: ذخیره واکسن خارجی داریم و همچنین ۶ شرکت داخلی، واکسن های خوبی را تولید کردند و بیش از نیازمان واکسن ذخیره داریم.

وی اضافه کرد: برای دُز سوم و مراحل بعدی واکسن, آمادگی داریم تلاش می کنیم سویه های جدید وارد کشور نشود.

اسماعیلی گفت: ارزیابی های کمیته های علمی نشان داده که واکسن های داخلی از واکسن های وارداتی، موثرتر بوده است.

وی از مردم خواست عادی انگاری نشود و شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع تنش آبی و کاهش نزولات آسمانی، واقعیتی است که مردم می بینند اما بحث بر سر این است که آیا تامین نیاز آب جامعه از جمله شرب، کشاورزی و صنعتی، امکان پذیر است و برای آن چه اقداماتی انجام شده است؟

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با درک شرایط موجود و امید به لطف و عنایت خدای متعال در حوزه های مختلف از جمله نزولات آسمانی و تدابیر لازم, راهکارهای متعددی را برای تامین نیاز آبی کشور مد نظر قرار داده است.

اسماعیلی افزود: این وضعیت فقط یک راه حل یا یک نسخه ندارد بلکه باید از شیوه های مختلف برای غلبه بر این تنش های آبی استفاده کنیم؛ از اصلاح الگوی مصرف تا اصلاح الگوی کشت و روش های جدید تامین آب از جمله شیرین سازی آب دریا، استفاده از آب های ژرف و باروری ابرها. در هر یک از مناطق، متناسب با آن تدابیر لازم انجام می شود .

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره خبررسانی هایی که در زمینه انتصابات خانوادگی در دولت انجام شده بود، گفت: این از ظلم ها و خطاهایی بود که برخی از افراد در حق این دولت انجام دادند و ذهنیت سازی غیر واقعی در جامعه انجام شد؛ بسیاری از افرادی که این ادعا را کردند همکاران به آن ها مراجعه کردند تا مصداق را بگویند اما هر کدام از مصادیقی را که گفتند خلاف واقع بود .

وی اضافه کرد: خواستند به اعتمادی که دولت در دل مردم ایجاد کرده است آسیب بزنند و شاید هم عامدانه بود؛ زمانی که دیدند در نظرسنجی های داخلی و بین المللی, این دولت و رئیس جمهور بعد از انتخابات, رشد فراینده محبوبیت های اجتماعی پیدا کرده است به داستان سرایی و ادعای انتصابات فامیلی پرداختند.

اسماعیلی تصریح کرد: البته برخی افراد از جمله نمایندگان مجلس گفتند که می خواستند تذکر دهند تا دولت گرفتار این وضعیت نشود و دولت هم این تذکر را می پذیرد و تا کنون گرفتار این وضعیت نشدیم و گرفتار هم نخواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: این دولت، خود را خدمتگزار همه مردم می داند چه کسانی که به این دولت رای دادند و چه کسانی که رای ندادند و خدمتگزاری به مردم را مأموریت اصلی خود می داند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: دولت برای این خدمتگزاری, همه وقت و انرژی و امکانات خود را به خدمت گرفته است و در این راستا از هیچ چیزی, مضایقه نخواهد کرد و کار جهادی و شبانه روزی انجام خواهد داد.

اسماعیلی با بیان اینکه شروع کار دولت بعد از نماز صبح و پایان کارش بعد از نیمه شب است, افزود: دولت همه پنجشنبه ها و جمعه ها هم کار می کند و سفرهای استانی گرچه یک روزه است اما زمان سفرمان بین ۲۰ تا ۲۲ ساعت متوالی بدون استراحت است.

وی در پایان تاکید کرد: دولت این مسیر را برگزیده است و همه تلاش خود را برای مردم انجام می دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز