خبرگزاری کار ایران

رحیمی در نطق میان دستور:

روستانشینان محروم کردستانی در زمستان بیم بسته شدن راه‌های ارتباطی را دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۰۵

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس ضمن دعوت از رئیس‌جمهور برای حضور در استان کردستان برای مشاهده محرومیت‌های استان، گفت: روستانشینان محروم در زمستان بیم آن دارند که در فصل بارندگی و سرمای یخبندان و به هنگام بیماری پدر، مادر و فرزندانشان یا تیر خوردن کولبری بیچاره چگونه آن‌ها را به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل کنند.

به گزارش ایلنا، بهزاد رحیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۴ آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولین، اظهار کرد: امیدواریم در حمایت از اقشار آسیب پذیر به ویژه افراد دارای معلولیت تلاش کرده و با عمل به قانون حمایت از حقوق معلولین، در احقاق حقوق شهروندی این افراد تلاش کنیم. همچنین فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو و یاد مقام شهیدان دانشجو را گرامی می‌داریم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن تشکر از رئیس جمهور بابت انتصاب استاندار انقلابی، جوان و بومی، خواستار سفر رئیس جمهور به استان کردستان شد و عنوان کرد: درخواست دارم این سفر را در دستور کار خود قرار دهید تا از نزدیک با محرومیت‌های مضمن این استان آشنا شوید و دستورات مقتضی را در ابتدای شروع به کار دولت مردمی صادر فرمایید.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: وظیفه ما نمایندگان مجلس و شما مجریان قانون، عمل به توصیه رهبر فرزانه انقلاب یعنی در کنار و در میان مردم بودن است.

وی افزود: گذشته از درد فقر؛ بیکاری، کمبود آب، تورم، فقدان جاده‌های استاندارد، کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، عدم پوشش آنتن دهی تلفن همراه که میراث ناکارآمدی دولت قبل است، مردم را آزار می‌دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان اضافه کرد: امروز می‌خواهم از درد مردمی سخن بگویم که پیام آور وحدت، مظهر وفاداری و نماد ایستادگی هستند و خدمت ما مردم کرد به نظام و انقلاب به تعبیر مقام معظم رهبری باعث یأس و نا امیدی دشمنان شده است.

رحیمی یادآور شد: متأسفانه بر مسیر پیشرفت و توسعه این دیار قفل محکمی زدند و وعده معجره باز شدن قفل‌ها با کلید سر دادند اما نتیجه آن یأس و ناامیدی بود. درد دیار من پیدایش و رواج پدیده شوم کولبری بوده و درد مضاعف کشتار بی دلیل، تکرار و عدم پیگیری و پاسخگویی به این کشتارها است.

وی افزود: استان کردستان قطب معدن، کشاورزی، گردشگری، تجارت و مهد پرورش نخبگان است اما سهم ما از مدیریت کلان کشوری و مراکز تصمیم گیری نادیده می‌شود.

 رحیمی افزود: اگرچه منکر عنایت رهبر معظم انقلاب در انتصاب دلاور مرد این دیار، دریادار شهرام ایرانی و سپردن سکان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به دست دکتر عبدالملکی نیستیم، اما این قطره‌ای از سهم استان من است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: از شروع مجلس یازدهم هر هفته در پایان هفته، برای بازگشت به حوزه انتخابیه‌ام، حداقل ۹ ساعت طی مسیر می‌کنم؛ به این دلیل منطقه با تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود،  مغفول مانده و نه خطوط ریلی به خود دیده و نه به غیر از پرواز هواپیماهای جنگی، هواپیمایی از آنجا عبور می‌کند.اما شوق دیدار چهره به چهره با موکلان عزیزم سختی راه را برایم آسان می‌نماید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: در دیدارهای مردمی به همان اندازه که از شوق دیدار موکلانم خرسندم، غمگین و اندوهگین هم می‌شوم چراکه همشهری و موکل عزیز من در حسرت یک جاده دسترسی مناسب و ایمن نگاه مطالبه گر خود را به من دوخته است.

رحیمی تصریح کرد: روستانشینان محروم در زمستان بیم آن دارند که در فصل بارندگی و سرمای یخبندان و به هنگام بیماری پدر، مادر و فرزندانشان یا تیر خوردن کولبری بیچاره چگونه آن‌ها را به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل کنند؛ یا همسر و فرزندان خود در بسته شدن راه‌ها چگونه جان سالم به در ببرند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس اضافه کرد: در کنار این سرنوشت غم انگیز، کشاورز زحمتکش و رنجور دیارم را می‌بینم که با داشتن زمین‌های حاصل خیز و بارش‌های بیشتر از میانگین کشوری متأسفم همچنان رتبه اول کشت دیم را کسب می‌کند.

وی افزود: همچنین شهروندان نجیب و فهیمی را می‌‎بینم که در شهرستان بانه به واسطه کمبود آب دبه به دست یا در شهرستان سقز به دلیل کمبود کیفیت آب راهی چشمه‌ها، شهرها و روستاها می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز