خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق دادگستری تهران:

اگر قاضی عزیز داشته شود، بدون شک آرای متقن‌تری خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۶۳

رئیس سابق دادگستری کل استان تهران گفت: اگر قاضی عزیز داشته شود بدون شک آرای متقن‌تری خواهیم داشت و خیال مردم از این جهت آسوده می‌شود و از سویی با عزیز داشتن قاضی شاهد رفع اطاله دادرسی نیز خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، مراسم معارفه علی القاصی‌مهر به عنوان رئیس کل دادگستری تهران و علی صالحی به عنوان دادستان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصدق، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.

در این مراسم محمدجواد حشمتی مهذب رئیس سابق دادگستری کل استان تهران گفت: قاضی و حکم دو موضوع مهم و قابل توجه به شمار می‌رود و قوه قضاییه هیچ شانی جز رسیدگی به حکم، شکایت و دعاوی ندارد که این اقدامات نیز بر عهده همکاران قضایی قرار گرفته و از این حیث قاضی اهمیت زیادی در قوه قضاییه دارد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قاضی را باید عزیز بدارید، افزود: اگر قاضی عزیز داشته شود ارباب رجوع نیز مورد احترام و تکریم جدی قرار می‌گیرد و در این صورت حسنه در همه ارکان قوه قضاییه جاری خواهد شد. همچنین اگر قاضی عزیز داشته شود بدون شک آرای متقن‌تری خواهیم داشت و خیال مردم از این جهت آسوده می‌شود و از سویی با عزیز داشتن قاضی شاهد رفع اطاله دادرسی نیز خواهیم بود.

حشمتی با بیان اینکه برای هر حکم صادره پنج مرحله اعتراض و شکایت وجود دارد، تصریح کرد: واخواهی، تجدیدنظر خواهی، فرجام خواهی، اعاده دادرسی و اعتراض ثالث فرایند اعتراض به حکم است و فرایند آن قابل توجه است.

حشمتی ادامه داد: خروجی همه تلاش‌ها و کار‌های ما باید در جهت تثبیت نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های نظام باشد.

وی در پایان از آیت‌الله رئیسی رئیس سابق دستگاه قضا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و سایر همکاران قضایی خود تشکر کرد و گفت: در این مدت اگر خدمتی ارایه شد حاصل تلاش همکاران در بخش‌های مختلف دادگستری استان تهران بود و بدون شک آقای القاصی با درایت و تدبیر خود ادامه مسیر می‌دهند.

گفتنی است، در این مراسم احکام علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران و علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران توسط حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق به آن‌ها اعطاء شد و از خدمات محمدجواد حشمتی مهذب رییس کل پیشین دادگستری استان تهران که از این پس در سنگر دیوان عالی کشور خدمت خواهد کرد، تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز