خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک کنسولی ایران و بلاروس مطرح شد؛

تسریع در کمک رسانی به پناهجویان ایرانی گرفتار در مرز بلاروس

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۴۵۶

ششمین نشست مشترک کنسولی بین ایران و بلاروس در شهر مینسک برگزار شد و طرفین بر تسریع در کمک رسانی به پناهجویان ایرانی گرفتار در مرز بلاروس تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در این نشست که محمود ادیب مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیات طرف ایرانی را بر عهده داشت در گفت‌وگو با همتای بلاروسی خود، مسائل و موضوعات کنسولی بین دو کشور از جمله، چگونگی و تسریع در کمک رسانی به پناهجویان ایرانی گرفتار در مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی، تسهیل صدور روادید تجار و رانندگان، امکان بررسی موضوع لغو روادید برای اتباع دو کشور در قالب گروه های گردشگری، ارائه تسهیلات و خدمات کنسولی و اقامتی ایرانیان مقیم در بلاروس، تعیین تکلیف موافقتنامه استرداد مجرمین و نیز یادداشت تفاهم گفت و گوهای کنسولی و مهاجرتی بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این دیدار که نماینده کمیته دولتی مرزبانی جمهوری بلاروس نیز حضور داشت، آقای خاینوفسکی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه بلاروس ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی و تصریح بر روابط خوب بین دو کشور، دیدگاه های خود را در خصوص آخرین وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لهستان و نحوه کمک رسانی به اتباعی که خواستار بازگشت به کشور متبوع شان هستند را مطرح و اعلام کرد بلاروس آماده است تا به مانند اتباع دیگر کشورها که اخیراً به کشورخود بازگشته اند، همین تسهیلات را برای بازگشت اتباع ایرانی به کشور خود ارائه دهد.

وی همچنین مسائل مربوط به صدور روادید و ارائه تسهیلات ویزایی (روان سازی تشریفات صدور ویزا) و ضرورت یکسان سازی نرخ روادید به صورت متقابل بین دو کشور را مورد توجه قرار داد.

در جریان این نشست متن موافقتنامه انتقال محکومین به حبس بین دو کشور توسط نمایندگان وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس مورد بررسی و نهایی گردید و مقرر شد در آینده نزدیک برای امضاء توسط مقامات ذیربط مبادله شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز