خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه هاروارد در گفت‌گو با ایلنا:

آمریکا باید تا حدی در مقابل خواست ایران انعطاف نشان دهد/ طرف‌های درگیر برای رسیدن به نتیجه از مواضع خود کوتاه بیایند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۸۰۵

استاد دانشگاه هاروارد تاکید کرد که ایران خواهان لغو همه تحریم‌ها برای رسیدن به توافق است و آمریکا باید تا حدی در مقابل خواست ایران انعطاف نشان دهد.

دوایت پرکین استاد و پروفسور علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و اقتصاد سیاسی دانشگاه هاروارد است‌. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود در مورد تنش در روابط تهران و واشنگتن و روند احیای برجام در وین پرداخت.

ایران خواهان لغو همه تحریم‌هاست 

آمریکا باید تا حدی در مقابل خواست ایران انعطاف نشان دهد

دوایت پرکین در ابتدا در مورد خواسته ایران و کارگروه رفع تحریم‌ها گفت: حدس من این است که طرف ایران برای رسیدن به هر نوع توافقی می‌خواهد همه تحریم‌های تجاری علیه ایران برداشته شود و از موضع خود کوتاه نخواهد آمد. آمریکا باید تا حدی در مقابل خواست ایران انعطاف نشان دهد.

وی در ادامه در مورد موانع احیای برجام گفت: احتمالا آمریکا فقط تحریم‌های ذیل برجام را لغو می‌کند. من معتقدم طرف آمریکایی تنها در صورتی تحریم‌ها را لغو خواهد کرد که ایران علاوه بر تمدید توافق هسته‌ای، با برخی شرایط اضافی مرتبط با مواردی مانند توسعه موشکی و شاید حمایت از برخی گروه‌ها، موافقت کند. این اختلاف مانع جدی برای احیای برجام است. 

طرف‌های درگیر باید برای رسیدن به نتیجه از مواضع خود کوتاه بیایند

اگر دو طرف انعطاف‌پذیر باشند، رسیدن به نتیجه محتمل‌تر است

این استاد دانشگاه در مورد احتمال احیای برجام بعد از دور فعلی مذاکرات برجامی گفت: بستگی به مواضع طرفین دارد. به نظر من یکی از طرف‌ها باید تا حدی از مواضع خود کوتاه بیاید. اگر این دیدگاه‌هایی که اکنون از طرف‌ها می‌شنویم از سوی هر دو طرف ثابت بماند و هیچ کدام از طرفین حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خود نباشند، در این صورت، احتمالاً توافق هسته‌ای تمدید نخواهد شد.

وی در مورد راه‌حل شرایط فعلی و رسیدن به توافق در پایان مذاکرات گفت: من توصیه می‌کنم در مذاکرات طرفین انعطاف بیشتری از خود نشان دهند اگر دو طرف انعطاف‌پذیر باشند، رسیدن به نتیجه محتمل‌تر است و  نتیجه می‌تواند برای همه طرف‌ها مطلوب‌تر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز