خبرگزاری کار ایران

امام جمعه یزد:

نباید از موضوع آب بهره‌برداری سیاسی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۸۶

امام جمعه یزد با اشاره به مسایل اخیر در حوزه انتقال آب آشامیدنی استان گفت: به نظر می رسد ،موضوع از سوی عده ای، برای بهره برداری سیاسی هدایت می شود و برخی هم به عمد در زمان فعلی به آن دامن می زنند تا کار دولت را مختل و برنامه‌های خود را اجرا کنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای اندیشکده جهش استان گفت: البته مسئولان امر به ویژه استاندار محترم باید با برنامه ریزی ،پیگیری بیشتر، و با راهکارهای مختلف از جمله احداث سایر خطوط انتقال آب، مشکل آب شرب مردم نجیب استان را رفع کنند.

پنجشنبه شب هفته گذشته خط انتقال آب شرب استان یزد در شرق اصفهان مورد تعرض و تخریب افرادی قرار گرفت که با تخریب ۲ حوضچه این خط جریان آب انتقالی به یزد قطع شد .

 نماینده ولی فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به شناسایی مشکل کشور گفت:  باید برای رفع آنها راهکارهایی ارایه شود و از اعضای گروه‌ های اندیشه‌ورز خواست باید به دنبال تدوین راه حل‌های قابل اجرا باشند.

امام جمعه شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از کشورها به سمت پوچی می‌روند و قدرتمندان به دنبال تسلط بر جوامع بشری هستند، افزود: آنچه مکتب اسلام به ما آموخت، زندگی با هدف و برنامه است زیرا خلقت انسان، زمین و آسمان بی هدف نیست ، بنابراین انسان باید اهداف را شناسایی و بر اساس آن حرکت کند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال حکیم است و انسان را بی‌هدف خلق نکرد، عنوان کرد: هدف اصلی انسان در دنیا رسیدن به کمال است تا با آن در حیات ابدی و جاودان آخرت به سعات دست پیدا کند.

ناصری تصریح کرد: در نظام اسلامی، هدف از زندگی، یافتن گمشده انسان هاست ،باید با سبک زندگی اسلامی ، راه و برنامه صحیح و درست زندگی را پیدا کنیم و پیدا کردن سبک زندگی بر اساس هدف زندگی، وظیفه همه ماست.

وی در ادامه با بیان اینکه علم آموزی انسان باید با تعهد همراه باشد، افزود: اگر غیر از این باشد، انسان علم را در مسیر غیرانسانی و غیراخلاقی به کار می گیرد.

ناصری تاکید کرد: زرق و برق‌های زندگی توجه انسان را به سمت امور مادی می برد به نحوی بسیاری از افراد که تحصیل می‌کنند، حتی اگر در خانواده متدین پرورش یافته باشند، به تدریج به سمت مسایل مادی پیش می‌روند در حالی که هر چه علم آموزی بیشتر می شود، باید در ایمان و تعهد و خدمت به مردم، از یکدیگر سبقت بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها باید به سمتی پیش برود که با قوت در اقتصاد و صنعت و از این قبیل امور پیش برویم اما دین و اخلاق را نیز فراموش نکنیم و همه امور را بر اساس دین و اخلاق و توحید پیش ببریم.

وی اظهار کرد: ثمره علم با تعهد می شود جوانان و نیروهایی که در صنعت انرژی هسته ای شبانه روز کار کردند و در این مسیر حتی از جان خود دریغ نکردند.

ناصری عنوان کرد: در نظام اسلامی، خدمت به مردم و جامعه اصل کار است ،بنابراین در این جلسه ها باید به نحوی برنامه ریزی و عمل شود که بی اخلاقی‌ها برطرف و انسجام و همبستگی و مودت تقویت شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: زمانی یزد بیش از ۱۰۰ مجتهد و عالم و دانشمند داشت اما اکنون شرایط تغییر کرده است، زیرا سبک آموزش‌ها تغییر کرد و در شرایطی که تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی حذف شده باشد، اندیشمند و عالم تربیت نمی شود.

ناصری با اشاره به چالش‌هایی که اکنون کشور با آن مواجه است، گفت: اغلب ریشه در فرهنگ دارد، وقتی فرهنگ دستخوش تغییر و تحول جدی شود، همه چیز از جمعیت تا آموزش و صنعت تحت تاثیر قرار می گیرد. 

وی تصریح کرد: برنامه ریزی‌ها باید به نحوی باشد که هم قابل اجرا باشد و هم مشکل جامعه رفع شود و هم جامعه به پیشرفت و کمال در همه امور معنوی و مادی برسد.

ناصری ادامه داد: باید موانع پیشرفت کشور شناسایی و راهکارهای رفع آنها نیز بررسی و ارائه شود و این راه حل‌ها به عنوان نقشه راه در اختیار دولت‌ها قرار گیرد و به مرحله اجرا درآید.

در نشست یادشده از نقشه راه و طرح سامان خانواده که توسط اندیشکده جهش در طول چند سال اخیر تدوین شد، رونمایی شد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز