خبرگزاری کار ایران

عنابستانی در گفت‌وگو با ایلنا:

«عدالت استخدامی» و «عدالت در پرداخت» جزو شعارهای رئیس‌جمهور بوده که باید انجام شود/ مهلت گرفتن سازمان امور استخدامی در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت، تاخیر انداختن در کار بود/ مساله را با جدیت پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۸۱۲

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: ما عدالت استخدامی و عدالت در پرداخت نداریم، این دو عدالت جزو شعارهای آقای رئیسی بوده و باید انجام شود.

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت طرح یا لایحه ساماندهی کارکنان دولت، گفت: من احساس می‌کنم در آن جلسه‌ای که معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری-استخدامی مهلت خواستند، در واقع یک جور تاخیر انداختن در کار بود که کار انجام نشود.

وی ادامه داد: یعنی این اراده در دولت وجود ندارد، البته یک دلیل هم ممکن است نگرانی مالی از طرح باشد که باید به دولت حق بدهیم و یک بحث هم ادعا می‌کردند که باید کار کارشناسی دقیق‌تری بکنیم و همه ابعاد موضوع را ببینیم. اما عمده مساله آن بخش مالی طرح است که برای مجلس هم مهم است و ما هم به این موضوع توجه داریم که یک طرحی را بیاوریم و تصویب کنیم اما اگر بخش مالی‌اش را حل نکنیم، خب طبیعی است که می‌رود و برمی‌گردد.

نماینده سبزوار در ادامه بیان کرد: بنابراین برای ما هم مهم است که دولت کمک کند که مساله مالی این موضوع را با کمک هم حل کنیم، اما اصل اینکه اینکار باید انجام شود و دولت باید این را بپذیرد کاملا منطقی است که تا الان دولت این را نپذیرفته است. 

عنابستانی همچنین تصریح کرد: ما عدالت استخدامی و عدالت در پرداخت نداریم، این دو عدالت جزو شعارهای آقای رئیسی بوده و باید انجام شود.

وی اضافه کرد: معنا ندارد یک نفر وارد یک سیستمی می‌شود مثلا به عنوان شرکتی، پیمانی، خرید خدمت و.... بدون هیچگونه امنیت شغلی دارد کار می‌کند، حقوق کمتری هم می‌گیرد اما یک نفر مانند همان فرد با کارکرد کمتر، بهره‌وری پایین‌تر، حقوق بیش‌تر و خیال راحت‌تر. این به نظرم درست نیست، حتما باید اصلاح شود، کمیسیون به جد دنبال آن است و در نتیجه ما در اولین جلسه کمیسیون آن را مجددا بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز