خبرگزاری کار ایران

به منظور تامین نظر شورای نگهبان؛

نمایندگان طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را اصلاح کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۴۵۵

نمایندگان مردم در خانه ملت با اصلاحاتی از طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه صحن علنی امروز (۷ آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح تبصره ۱ ماده واحده این طرح با ۱۹۸ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده واحده  و تبصره اصلاح شده این طرح؛

ماده واحده: دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون، کارشناسان بیمه کشاورزی را به صورت قرارداد کار معین ساماندهی کند.

تبصره۱: کارشناسان بیمه کشاورزی که در حال حاضر قراردادی تحت عنوان قرارداد کارگزاری با بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی دارند و حسب مورد از زمان ورود به صندوق بیمه کشاورزی یا بانک کشاورزی تا تاریخ تصویب این قانون حداقل چهل و هشت (۴۸) ماه سابقه فعالیت مستمر و متوالی داشته باشند پس از گذراندن دوره های آموزشی مرتبط، بر اساس تخصص و متناسب با نیاز دستگاه های مربوطه، ظرف حداکثر دو سال به صورت قرارداد کار معین ساماندهی می گردند.

در ادامه نمایندگان به بررسی تبصره ۵ ماده واحده این طرح پرداختند و آن را با ۲۲۷ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۶ نماینده حاضر در صحن اصلاح کردند.

براساس تبصره ۵ ماده واحده اصلاح شده این طرح؛

بار مالی ناشی از اجرای این قانون از محل اصلاح ماده (۸۱) قانون مالیات های مستقیم مصوب  ۳/۱۲/۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی تامین می گردد.

ماده (۸۱) قانون مالیات های مستقیم مصوب  ۳/۱۲/۱۳۶۶ با اصلاحات والحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح شد:

«ماده ۸۱- درآمدهای اشخاص حقیقی که حاصل از کلیه فعالیت های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری، نوغان داری احیای مراتع و جنگلها، باغات اشجار از هر قبیل و نخیلات می باشد از پرداخت مالیات معاف است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز