خبرگزاری کار ایران

زنگنه در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

محل خدمت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرارگاه خاتم بوده است/ آموزش و پرورش فردی را می خواهد که با اقتصاد آشنا باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۴۱۵

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وضعیت اقتصادی کشور و منابع پایدار بودجه نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم برای ساماندهی آموزش و پرورش به بودجه‌های دولتی اکتفا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن زنگنه، نماینده تربت حیدریه، زاوه، مه و لات و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: بنده می‌خواهم به سخنان مخالفان و دغدغه‌های آن‌ها استناد کنم. جناب آقای نوری از جنس آموزش و پرورش است و سال‌های متمادی را از مدارس ابتدایی گرفته تا تربیت معلم و دانش سرا طی کردند. همچنین۶ سال در آموزش و پرورش خدمت کردند.

وی در ادامه بیان کرد: امروز با مدل‌های مرسوم ۴۰ سال گذشته نمی‌توان آموزش و پرورش را اداره کرد. وضعیت اقتصادی کشور و منابع پایدار بودجه نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم برای ساماندهی آموزش و پرورش و برای اقتصاد تعلیم و تربیت به بودجه‌های دولتی اکتفا کنیم.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: با توجه به گستردگی ساختار آموزش و پرورش و حجم معلمان، طرح‌هایی از جمله رتبه‌بندی در میان مدت و درازمدت نمی‌تواند نیازهای بخش تعلیم و تربیت را پاسخگو باشد.

وی افزود: ارتقای کیفی و کمی ساختارهای آموزشی، ارتقاء ابزارهای آموزشی به خصوص توسعه زیرساخت‌های آموزشی الکترونیک، افزایش حقوق فرهنگیان، گسترش خدمات بازنشستگی و تامین نیروی جوان و متخصص برای آموزش و پرورش از جمله اقداماتی است که  برای انجام آن راهی جز اقتصاد مردمی نداریم.

نماینده تربت حیدریه گفت: برای این امر ضرورت دارد فردی در مسند وزارت آموزش و پرورش بنشیند که جدای از داشتن نگاه‌های تربیتی، نگاه‌ اقتصادی نیز داشته باشد. ما به کسی نیاز داریم که به منابع مالی و با نظام برنامه و بودجه آشنا باشد. مشکل ما در اقتصاد آموزش و پرورش‌عدم آشنایی مدیران میانی استانی و حتی مدیران مدارس با اقتصاد تعلیم و تربیت است.

وی افزود:‌ محل خدمت ایشان قرارگاه خاتم بوده است و کسانی که می‌شناسند می‌دانند که این قرارگاه چقدر ابعاد اقتصادی افراد را رشد می‌دهد. من در برنامه‌های وی تمرکز بر مباحث اقتصادی و اقتصاد مردمی را دیدم. امروز اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان باید تغییر کند، صندوق ذخیره فرهنگیان با هلدینگ‌های اقتصادی متفاوت است.

زنگنه گفت: متاسفانه سهم آموزش و پرورش در بودجه کشور خیلی پایین است در حالی که حداقل باید ۱۸ تا ۲۰ درصد باشد. یکی از علل آن‌عدم آشنایی مدیران عالی آموزش و پرورش به حوزه اقتصاد، مالی و بودجه است. مدیران آموزش باید با مسائل مالی حتما آشنا باشند.فکر می‌کنم آقای نوری با سوابقی که در حوزه آموزشی پرورشی و اقتصادی دارند بتوانند آموزش و پرورش را در این مسیر کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز