خبرگزاری کار ایران

نورزی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور با سواد شده است/ نوری از بدنه آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۳۹۱

نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: بحمدلله به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور با سواد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن نوروزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه‌های یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش وپروش گفت: معلم اول کیست؟ خداوند می‌فرماید معلم اول منم . خدای رحمان  معلم قرآن است سروران محترم عزیزان آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای است که در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازی این کشور نقش محوری و اولیه دارد .مدیریت آموزش و پرورش با یک میلیون مدیران و معلمان و بیش از پانزده و نیم  میلیون جمعیت دانش‌آموزی باید در اختیار  یک انسانی از جنس آموزش و پرورش قرار گیرد.

نماینده رباط کریم خاطر نشان کرد: سروران محترم بحمدلله به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور با سواد شده است. امروزه آموزشگاههای کشور از ۵۰ هزار به ۱۲۰ هزار ارتقا یافته است.  بیش از ۱۳ هزار نهضت سواد آموزی ،۱۳  هزار مدرسه نمونه دولتی، ۱۶  مدرسه عشایری و ۱۴ هزار مدرسه شاهد  در کشور داریم که از مسائلی است که در انقلاب اسلامی رخ داده است.

وی ادامه داد: یک زمانی آموزش و پرورش در اختیار کارگزاران سازندگی بود، ۸ سال در اختیار جبهه ۲ خرداد بود  و ۸ سال در اختیار جبهه تدبیر و امید و آن اسنادی که بر آموزش و پرورش تحمیل کردند. امروز مهم است  مدیریت را به دست چه کسی بسپاریم. کسی که مدارک او از دیپلم، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دوره مدرک دکترای  ایشان  در رابطه با گردشگری کودک یک فرد فهیم فرهیخته از جنس معلمی است.  وی فردی است که ۵۵ ماه حضور در جبهه و دارای جانباز است.

نوروزی افزود: فرهنگیان مطالبات زیادی دارند؛‌نظام مالی‌مان باید وظیفه‌اش این باشد که فعالیت‌های آموزش و پرورش را ارتقا دهد، رتبه بندی معلمان را مشخص کند، به منابع مالی وزارت آموزش و پرورش توجه کند و تعامل سازنده با مجلس داشته باشد، آن هم مجلسی که آقا فرمودند یکی از قویترین و انقلابی ترین مجالس دوران انقلاب است. برادر جناب آقای نوری فراکسیون شاهد، فراکسیون ایثار و شهادت و ایثارگران مجلس به شما رای می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز