خبرگزاری کار ایران

غضنفرآبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان از برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۳۸۹

نماینده ریگان، فهرج و نرماشیردر مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به خودش می‌باشد که در سرتاسر کشور تعداد بیسوادان بسیار کم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی غضنفرآبادی در موافقت با یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: همه ما دغدغه‌هایی داریم که باید حل شود، همه ما وضعیت آموزش و پرورش را می‌دانیم. در بیانیه گام دوم انقلاب قسمتهایی را داریم کهمقام معظم رهبری در قسمتی از این بیانیه خطاب به جوانان می‌فرمایند: دهه‌های آینده،‌ دهه‌های شماست که شما باید برای انقلاب خود از آن دفاع کنید و آن را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی است نزدیک کنید.برداشتن گام‌های استوار در آینده اهمیت دارد و باید گذشته را درست شناخت، از تجربه‌ها درس گرفت و اگر از این راهبرد غفلت شود خسارت خواهیم دید.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در گام دوم به آن اشاره شده است، ظرفیت امیدبخش کشور به عنوان نیروی انسانی مستعد و کارآمد و با زیربنای عمیق و اصیل انسانی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: همه می‌دانیم که آموزش و پرورش پایه پیشرفت، پایه علمی و پایه فرهنگی کشور است اگر آموزش و پرورش در همه موضوعات را در سطح و تراز خودش قرار دارد را خوب عمل کند، بخش عظیمی از مشکلات جامعه ما برطرف خواهد شد. بر همین اساس امروز ما مجلسیان دور هم جمع شده‌ایم و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

غضنفرآبادی توضیح داد: ما میگوییم با توجه به شناختی که از وی داریم او می‌تواند جایگاه را با ترازی که در آموزش و پرورش وجود دارد پر کند . ما روز گذشته در خدمت وزیر پیشنهادی آقای یوسف نوری بودیم وی گفتند برای گام دوم انقلاب تنها بعدی  هنوز درک نشده است همین وضعیت آموزش جوانان است و باید به این موضوع پرداخته شود.

نماینده فهرج گفت: در برنامه که از آقای نوری به دست ما نرسیده و همینطور با بررسی‌هایی که از سوابق وی داشته‌ایم دیدیم که سوابق درخشانی دارند. سوابق علمی ایشان که از طرف کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان شد برای همگان روشن است به تدریس و مقالات وی نیز بررسی شد و همچنین یکی از افراد باسابقه در جبهه‌های جنگ بوده است.

وی درباره برنامه‌های اولویت‌دار یوسف نوری گفت برنامه‌های اولویت‌دار کوتاه مدت یوسف نوری بررسی شده  است که برخی از آنها عبارتند از؛  تدوین زیرنظام‌های سند تحول بنیادین،تمهید استلزامات پیگیری و اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان،‌برنامه‌ریزی مطلوب برای برنامه‌های پرورشی دانش آموزان، استفاده حداکثری از قانون بودجه تامین منابع مالی به حد کفایت و تعهدات مالی، پیگیری تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، اتخاذ تدابیر لازم جهت پوشش تحصیلی جامعه لازم التعلیم به منظور جذب دانش آموزان و جلوگیری از ترک تحصیل به ویژه در مناطق محروم.

نماینده ریگان افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به خودش می‌باشد که در سرتاسر کشور تعداد بیسوادان بسیار کم شده است و تقریباً در حدی که میتوان گفت با ما دیگر بی‌سواد نداریم. انتظار ما این است که وزیر پیشنهادی توجه ویژه به مناطق محروم داشته باشد که در برنامه‌های وی آمده است.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: درباره برنامه‌ها و اقدامات میان مدت وی نیز مواردی مطرح شده که از جمله آنها بازنگری در سند تحول بنیادین ،  تدوین و پیگیری و اصلاح لوایح قانونی و پشتیبانی سند تحول بنیادین، تمهید و تامین استلزامات زیرساختی و فرایندی، انسانی، مالی سند تحول بنیادین و در نهایت هدف‌های کلان سند تحول بنیادین نیز در این موضوع مورد اشاره بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز