خبرگزاری کار ایران

گزارش کمیسیون آموزش در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۳۸۱

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت اعضای کمیسیون آموزش به برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا حاجی‌پور امروز یکشنبه در جلسه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن  ارائه گزارش کمیسیون متبوع خود از رای مثبت اکثر اعضای این کمیسیون به یوسف نوری برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بزرگترین وزراتخانه کشور از نظر تعداد ادارات و حجم بالای نیروی انسانی و حساس‌ترین وزراتخانه در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازان کشور است، گفت: مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه حدود یک میلیون نیروی انسانی فرهیخته که به تعلیم و تربیت فرزندان مشغول می باشند امری بسیار مهم و حساس است.

حاجی پور افزود: در ادوار مختلف آموزش و پرورش، تلاش‌های وافری از طرف دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و فرهنگیان صورت گرفته که ضمن قدردانی از تمام این تلاش‌ها باید اذعان نمود که نظام آموزش و پرورش کشور با توجه به گستردگی و پیچیدگی زیاد حوزه تعلیم و تربیت و چالش‌های آن به تعهد نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلسبا بیان اینکه با تأکیدات مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و تصویب شده است، گفت: در واقع گذاری ریل گذاری لازم برای آموزش و پرورش فراهم شده است و نیاز امروز جامعه عملیاتی شدن سند تحول به طور متوازن در نظر گرفتن شرایط روز است که نیازمند مجریان هوشمند و باتجربه و توانمند است.

حاجی پور تاکید کرد: لازم است مدیریت آموزش و پرورش کشور هویت فعلی آموزش و پرورش را درک نموده و با سرعت و دقت به ارائه برنامه‌های اجرایی و عملی بپردازد و با شناساسی موانع جهت رفع آنها گام بردارد.

 وی با اشاره به بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون اظهار کرد: وزیر پیشنهادی جناب آقای یوسف نوری از میان جامعه بزرگ معلمان کشور بوده و سابقه فعالیت در مدارس دولتی و ستاد وزارت وزارتخانه را دارد.

 سخنگوی کمیسیون‌آموزش مجلس اضافه کرد: نوری در مقاطع مدرس مراکز تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان بوده است و با توجه به سابقه مدیرکل ایشان در وزارت آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از تجربه مفیدی در وزارت آموزش و پرورش برخوردار است.

وی افزود: علاوه بر این نوری به بسیاری از چالش های آموزش و پرورش از جمله کمبود سرمایه انسانی بوده و فضای آموزشی و کم توجهی به وضعیت معیشتی تجربه خوبی دارد و مشکلات آموزش و پرورش را از نزدیک لمس نموده و ایده های تحولی در حوزه تعلیم و تربیت ارائه کرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش در نتیجه گیری و نظر نهایی کمیسیون مثبوع خود گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با بررسی دقیق برنامه‌ها و دیدگاههای ایشان، کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری  در مجموع با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش و اکثریت آرا موافقت نموده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز