خبرگزاری کار ایران

نیک‌بین در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:‌

برنامه شما برای برخورد با مافیای کنکور چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۳۷۵

نماینده کاشمر بردسکن در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: برنامه شما برای مافیای کنکور که سالانه چند برابر بودجه آموزش و پرورش پول می‌خورند چیست این مافیای کنکور کشور را می‌بلعد و هزینه‌های مالی پدر و مادر را چند برابر می‌کند شما چه برنامه‌ای برای برخورد با آن دارید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد نیک‌بین در مخالف با وزیر پیشنهادی  آموزش و پرورش گفت: قبل از هر چیز هفته بسیج را خدمت همه مردم ایران و شما نمایندگان محترم تبریک می گویم این انقلاب براساس قواعد و قوانین عادی در این چهل و چند سال باید سقوط می‌کرد اما این بسیج بود که در این چهل و چند سال نگذاشت انقلاب به مسیری که نفوذی‌ها در داخل و خارج می‌خواستند برسد.

وی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با طرح چند پرسش ادامه داد: آقای نوری در بدنه آموزش و پرورش رشد کرده است. برنامه‌ای را ارائه کرده است اما در چند بخش چند سوال جدی دارم اول اینکه برنامه شما برای مافیای کنکور که سالانه چند برابر بودجه آموزش و پرورش پول می‌خورند چیست این مافیای کنکور کشور را می‌بلعد و هزینه‌های مالی پدر و مادر را چند برابر می‌کند شما چه برنامه‌ای برای برخورد با آن دارید. همچنین برنامه شما برای چاپ کتب درسی و حذف مافیای کتب درسی چیست. در حال حاضر کتب درسی توسط چند نفر بدون مزایده چاپ می‌شود. شما چه برنامه‌ای برای حذف آن‌ها دارید.

نماینده مردم کاشمر خاطرنشان کرد: همچنین برنامه شما برای تعارض منافع و پسا شغلی در آموزش و پرورش چیست؟ در هر وزارت‌خانه‌ای تعارض منافع مختلف است به طور مثال در وزارت بهداشت مسئول غذا و دارو نباید داروخانه داشته باشد که متاسفانه الان هست در تعارض منافع در شهرداری این است که شورای شهر جز شرکت‌هایی که می‌خواهد کار انجام دهد نباشد برنامه شما برای تعارض منافع در آموزش و پرورش که برخی در پسا شغل‌شان منافع خاصی در یافت نکنند چیست.

وی خاطرنشان کرد: برنامه شما تبعیض ساختار یافته در آموزش و پرورش چیست؟ مهمترین بخش این است که تبعیض ساختار یافته در آموزش و پرورش وجواد دارد ما معلمان خرید خدمت،  مدارس در بسته حمایتی، معلمان غیر انتفاعی، معلمان قرآنی، ساعتی، حجمی، روز مزد و ... داریم این یعنی تبعیض ساختار یافته است. ۲۰۰ هزار معلم غیرانتفاعی دارید. برنامه شما برای کسری معلم چیست؟ ما کسری معلم را با استمرار پر کردن نمی‌توانیم درست کنیم با بازگشت بازنشستگان نمی‌توانیم درست کنیم برنامه اجرایی شما برای این تبعیض ساختار یافته در آموزش و پرورش چیست؟

نیک‌بین خاطرنشان کرد: داد معلم از فقر نیست از فرق است یک معلم ساعتی بسیار اندک حقوق می‌گیرد و یک معلم حقوق بیشتری دارد داد معلم از فرق است معلم غیرانتفاعی با ماهی ۵۰۰ تا ۲ میلیون کار می‌کند بدون بیمه چه برنامه‌ای برای مبارزه با مافیایی که در مدارس غیرانتفاعی وجود دارد، دارید. آموزش و پرورش مهمترین نهاد در کشور است اگر می‌خواهید وضعیت کشور درست شود ۳۰ تا ۵۰ درصد از بودجه تمام وزارت‌خانه ها را کسر کنید و به آموزش و پرورش اضافه کنید نیروی انسانی در آموزش و پرورش تربیت می‌شود آینده کشوردر دست وزیر است. طوری برنامه‌ریزی کنید که این اشکالات وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: تکلیف شما و تیم همکفرتان با خصوصی سازی در آموزش و پرورش چیست؟ محتوای آموزشی را دوستان غربزده تلاش کردند به سمتی برند که واژه‌های ایثار و شهادت را حذف کنند شما چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید. اگرچه وضعیت معلمان بد است چطور می‌تواند لایحه رتبه‌بندی را تامین اعتبار کنید برنامه ای برای اعتبارات لازم دارید.

نیک‌بین خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش بیشتر دنبال شایسته سالاری در آزمون‌ها بودند غالبا آموزش و پروش ملاک سنجش و معیار رتبه بندی را استعداد نمی‌داند بلکه آزمون و تست می‌داند. آموزش و پرورش بیسواد پرور و استعداد کش است. چه برنامه‌ای برای به فعلیت رساندن استعدادهای بسیار قوی دانش‌آموزان ایرانی دارد ایرانیان از هوش و بهره بسیار بالایی برخوردار هستند برنامه شما برای شایسته سالاری در استعدادها چیست محتوای آموزشی را باید مطابق نیازهای روز دانست.

وی ادامه داد:۱۲ سال فرزند ما در این نظام آموزشی درس می‌خواند بعد از دوازده سال دانش‌آموز چه چیزی یاد می‌گیرد زبان داخله و خارجه یاد می‌گیرد کدام مهارت در سیستم آموزشی کشور یاد داد شده است کدام برنامه مهارتی در آموزش و پرورش قرار دارد کدام برنامه می‌خواهد دانش آموز را در ۱۲ سال اول شکوفایی درست کند. چه برنامه‌ ای برای تغییر درست و منسجم و مطابق با برنامه‌های بالادستی برای نظام آموزشی که بی‌سواد می‌پروراند دارید.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش‌آموز ۱۲ سال هیچ یاد نمی‌گیرد جز اینکه خودش و پدر و مادرش تلاش کنند می دانید ۸۰ درصد قبولی‌ها در کنکور از بچه‌های غیرانتفاعی هستند و ۲۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس دولتی هستند در حالی که تنها  ۱۵ درصد دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی هستند ۷۵ درصد در مدارس دولتی هستند قبولی این ها برعکس است چرا که سیستم آموزشی شما استعدادها را می‌کشد و بیسواد می پروراند و لذا در کنکور غلط هم تعداد قبولی متفاوت می‌شود

وی ادامه داد: برنامه شما برای دانشگاه فرهنگیان چیست مهمترین مرکز تربیت نیروی مربی برای کشور دانشگاه فرهنگیان است شما چه برنامه‌ای برای آن دارید؟  سند تحول بنیادین یکی از اسناد بالادستی نظام است چگونه اجرای این سند بنیادین را به فعلیت می‌رسانید همچنین برای اعمال مدرک دوم وسوم فرهنگیان چه برنامه‌ای دارید امیدواریم هر تصمیم که مجلس گرفت چه رای به حضرت عالی چه عدم به رای شما این سوالات جدی را پاسخ دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز