خبرگزاری کار ایران

خطیب زاده:

تمام تحریم‌های آمریکا باید به صورت یکجا و قابل راستی‌آزمایی همراه با تضمین‌های عینی برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۶۹۹

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: تمام تحریم‌های آمریکا باید به صورت یک جا، موثر و قابل راستی آزمایی برداشته شود.

به گزارش ایلنا، سعید خطیب زاده در خصوص برخی گمانه زنی‌های رسانه‌ای در مورد پیشنهاد برداشتن گام به گام تحریم‌ها از سوی طرف غربی در مذاکرات وین گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص از ماه‌ها پیش گفته شده و دولت جدید نیز بدون هیچ لکنتی مواضع خود را اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: تمام تحریم‌های آمریکا باید به صورت یکجا، موثر و قابل راستی‌آزمایی همراه با تضمین‌های عینی برداشته شود.

خطیب زاده تصریح کرد: تمام تمرکز ما در مذاکرات وین این است که به صورت جدی و با اراده کامل برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، هفته بعد وارد مذاکرات شویم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران هم قاطع و هم روشن و منطقی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اصرار احتمالی طرف مقابل بر این خواسته گفت: ما طرف مقابلی نداریم، ما و ۱+۴، تمرکزمان بر چگونگی رفع تحریم‌های آمریکاست که پس از خروج ترامپ به صورت غیرقانونی علیه مردم ایران اعمال شده است.

طی چند روز اخیر نیویورک تایمز از احتمال ارائه پیشنهاد آمریکا مبنی بر آزادسازی بخشی از منابع مسدود شده ایران و اعمال برخی معافیت ها، در ازای تعلیق بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خبر داده است.

نیویورک تایمز با اشاره به گزارش آکسیوس، به نقل از برخی منابع آمریکایی نوشت: پیشنهاد آمریکا این است که ایران بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را در ازای آزادسازی برخی از پول‌های مسدود شده ایران از سوی آمریکا و یا اعمال معافیت درخصوص واردات برخی کالاها، تعلیق کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز