خبرگزاری کار ایران

مشکلات مراجعان در دیدار مردمی دادستان تهران رسیدگی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۱۵۰

دادستان عمومی و انقلاب تهران در دیدار مردمی این هفته مسئولان دادستانی به درخواست های ۱۱۰ نفر از مراجعه کنندگان رسیدگی و پس از استماع مشکلاتشان، دستوراتی را در چارچوب قوانین برای رفع خواسته های آنها صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در ملاقات مردمی چهره به چهره امروز چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ علی القاصی دادستان تهران که برخی از معاونان وی نیز حضور داشتند؛ پرونده قضایی و مشکلات حقوقی ۱۱۰نفر از مراجعان بررسی و در چارچوب مقررات و پیگیری حقوق آنها دستوراتی صادر شد.

تسریع در رسیدگی های قضایی، رفع مشکلات اجرای احکام، احقاق حق و پیگیری درخواست های زندانیان در زمینه اعطای مرخصی، مرخصی منجر به آزادی و استفاده از نهادهای ارفاقی شامل نگهداری تحت سامانه های الکترونیک، آزادی مشروط و معرفی به کمیسیون عفو و تخفیف مجازات از مهمترین خواسته های متقاضیان ملاقات مردمی دادستانی تهران در ملاقات مردمی امروز بود.

یکی از موضوعات اصلی در سند تحول قوه قضاییه دیدار چهره به چهره و پاسخگویی به مردم است که بر این اساس دادستان تهران همواره در بین معاونان خود بر روی این موضوع تاکید داشته و خواستار پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم با سعه صدر بوده است.

در راستای سیاست های کلان قوه قضاییه، سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی دادسرا و به منظور تکریم ارباب رجوع، تسریع در رسیدگی های قضایی و نظارت بر عملکرد دادسراها، ملاقات مردمی مسئولان دادستانی تهران هر هفته روزهای چهارشنبه با حضور دادستان تهران یا معاونان وی در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی دادسرای عمومی و انقلاب تهران واقع در میدان ۱۵ خرداد، نبش خیابان داور برگزار می شود.

هماهنگی های اجرایی این برنامه و پذیرش و تعیین وقت برای متقاضیان به صورت تلفنی و حضوری در حوزه معاونت اول دادستانی صورت می گیرد. گفتنی است معاونان دادستان و سرپرستان نواحی ۳۲ دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز روزانه و بدون تعیین وقت قبلی پذیرای ارباب رجوع در محل کار خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز