خبرگزاری کار ایران

حسینی:

بسیج پیشگام کمک به مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۲۹۲

معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: بسیج در هر جایی که مردم به کمک نیاز داشته باشند، پیشگام است و امروز هم در بحث آزادسازی زندانیان در حال فعالیت است که کار بسیار ارزشمندی است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در مراسم آزادی زندانیان معسر که به مناسبت هفته بسیج و به همت بسیج حقوقدانان برگزار شد، گفت: این حرکتی که امروز برای آزادی زندانیانی که به دلیل نداشتن توان مالی در زندان هستند، انجام شده باید ادامه داشته باشد و باید از همه خیرین و همه عزیزانی که اهل فضل، جود و سخاوت هستند و در این نهضت خیریه شرکت کردند و همچنین از عزیزان در بسیج حقوقدانان که زمینه ساز این کار خیر شدند تشکر و قدردانی کنیم.

معاون امور مجلس رییس جمهوری ادامه داد: گفته شده که امروز بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان آزاد می‌شوند که این کار بسیار خوب و مومنانه‌ای است و ان شاء الله این حرکت ادامه داشته باشد. پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرموده‌اند کسی که راهنمایی به کار نیک و همراهی می‌کند، مانند کسی است که آن را انجام داده است.  

حسینی گفت: امروز خانواده‌های زندانیان آزاد شده عزیزان و خانواده خود را در آغوش می گیرند و چقدر خوشحال خواهند شد. جدای این موضوع، این اقدامات از خیلی از بزهکاری‌ها و مشکلات عدیده ای که برای خانواده‌های زندانیان ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: فرد مسلمان نمی‌تواند نسبت به هم نوع خودش بی‌تفاوت باشد و مسئولیت‌های اجتماعی دارد و همان طور که برابر خداوند مسوول است مقابل خلقی که خانواده خدا هستند هم مسوول و متعهد است و باید آن مقداری که می‌تواند کمک کنند.

حسینی با اشاره به آیات و روایاتی که در رابطه با کار خیر و صدقه دادن وجود دارد، گفت: روحیه کمک به نیازمندان و صدقه دادن باید بیشتر در جامعه ترویج شود که افراد فقط به فکر خودشان نباشند و به فکر افراد نیازمند مستمند و گرفتار باشند.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: خوشبختانه بسیج در همه عرصه‌ها پیشگام است و این پیشگامی فقط در دفاع مقدس و دفاع از حرم نبوده و در همه حوزه‌ها بلکه در تمام عرصه‌های بحران، سازندگی، سیل و زلزله و هر آنجا که به حضور او برای کمک به مردم نیاز باشد، پیشگام است و امروز هم در بحث آزادسازی زندانیان در حال فعالیت است که کار بسیار ارزشمندی است که باید از آنها تشکر کنیم.

وی گفت: همانطور که در روایات آمده اینهایی که به فقرا و نیازمندان کمک می‌کنند قبل از هر چیزی این کار باعث اعتلای خودشان خواهد شد، کسانی که در راه خدا ایثار و انفاق می‌کنند از حسد، حرص، کینه و همه این ها پاک خواهند شد.

حسینی تصریح کرد: اگر مراسمی برای تجلیل از خیرین و افرادی که در حوزه‌های مختلف به نیازمندان کمک کنند گرفته می‌شود این باعث می‌شود که جامع نیز تشویق و ترغیب شوند که به این سمت حرکت کنند.

زندانی معسر کسی است که به واسطة عدم کفایت دارایی یا عدم دسترسی به مال خود قادر به تادیه مخارج‌ محاکمه یا دیون خود نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز