خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری:

با فرهنگ بسیجی می‌توان بر همه تحولات کشور فائق آمد/ تفکر بسیجی یک سبک زندگی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۰۴۲

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به هفته بسیج و تاکید بر این‌که امروز سنگر عوض شده اما هدف تغییر نکرده است، گفت: صرف برگزاری مراسم کفایت نمی‌کند، اگر هر کدام از دستگاه‌های اجرایی کشور روحیه‌ی بسیجی پیدا کنند، توفیقات‌شان بیش‌تر می‌شود و فرهنگ بسیجی است که می‌تواند بر همه‌ی تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌ حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج در دیوان عدالت اداری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، هفته بسیج را فرصت مناسبی در بازنگری اهداف و ارزش ها دانست و گفت: هفته بسیج این فرصت را فراهم می‌آورد که ببینیم تا چه حد از اهداف و ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته‌ایم و در هشت سال دفاع مقدس با چه تفکرات و اهدافی در جنگ تحمیلی حضور داشتیم و درواقع هفته بسیج فرصت تفکر را برای ما ایجاد کرده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر این‌که امروز سنگر عوض شده اما هدف تغییر نکرده است، گفت: صرف برگزاری مراسم کفایت نمی‌کند، اگر هر کدام از دستگاه‌های اجرایی کشور روحیه‌ی بسیجی پیدا کنند، توفیقات‌شان بیش‌تر می‌شود و فرهنگ بسیجی است که می‌تواند بر همه‌ی تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند.

مظفری با اشاره به اینکه یک دوره تفکر بسیجی دفاع از امنیت و حریم کشور بود، گفت: در حال حاضر تفکر بسیجی در سنگرهای مختلف است و امروز که ما در سنگر قضا و اجرای عدالت هستیم باید به بهترین نحو ممکن این امر انجام شود.

رئیس دیوان عدالت اداری ‌با بیان اینکه تفکر بسیجی یک سبک زندگی است،‌ گفت: تفکر بسیجی در طول سال‌های پس از انقلاب اثبات کرد ظرفیت بالایی برای اجرا و ترویج سبک زندگی اصیل ایرانی - اسلامی دارد و بسیجی همانطور که خودسازی فردی را مهمترین دغدغه خود دارد، به تربیت فرزند و خانواده‌اش نیز می‌اندیشد، و همزمان دغدغه اصلاح جامعه و امر به معروف دارد.

وی افزود: تفکر بسیجی همان تفکر ناب پیامبر گرامی اسلام (ص) است، که در آغاز بعثت ایشان بر جامعه جاهلی و مشرک آن روز حاکم شد و تا به امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا، تلاش‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، این تفکر روز به روز درحال گسترش و محکم‌تر شدن می باشد.

مظفری ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را از مهمترین اهداف بسیج دانست و افزود: ساده زیستی، پرهیز از اسراف، دوری از تجمل گرایی و ازدواج آسان از مهمترین عواملی است که تفکر بسیجی می‌تواند به ترویج آن در جامعه کمک کند.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی در عمل و رفتار افراد باید نمایان باشد، گفت: تفکر بسیجی می‌توانند به عنوان الگوی مناسبی به جامعه معرفی شوند و هر شخصی اگر اصلاح را از خود شروع کند و در رفتار و گفتار خود نمایان کند می تواند موجب اصلاح جامعه شود.

وی افزود: تفکر بسیجی فقط رزم و جنگ نیست و از ابتدای تشکیل زندگی شروع می‌شود، چرا که اگر این تفکر را حاکم بر زندگی خود داشته باشیم می توانیم به بخش عمده‌ای از مشکلات غلبه کنیم.

مظفری در پایان با اشاره به اینکه مسیر تفکر بسیجی منحرف شده است، افزود: ورود بیش از ۱۲ میلیون پرونده در دستگاه قضایی کشور نشان از تغییر سبک زندگی دارد، و بسیج وظیفه دارد که به ترویج سبک زندگی اسلامی بپردازد و انگیزه را در جامعه ایجاد کند و بر این عهد و پیمان خود با شهدا و امام راحل پایبند باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز