خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

راه‌حل مشکلات مردم در کلانتری‌ها و راهرو‌های دادگستری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۹۷۴

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه راه حل مشکلات مردم در کلانتری‌ها و راهرو‌های دادگستری نیست، گفت: مجازات نمی‌تواند به مودت و دوستی بین طرفین دعوا بیانجامد. آنچه دوستی بین افراد را ترویج می‌دهد ایجاد سازش است که قلب افراد را به هم نزدیک می‌کند.

به گزارش ایلنا، به‌دنبال سلسله بازدید‌های سرزده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از کلانتری‌های سطح شهر کرمانشاه، این بار با حضور در کلانتری ۱۹ طاقبستان به بررسی مشکلات موجود و ارائه راهکار لازم پرداخته شد.

در این بازدید توسلی‌زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آسان کردن زندگی برای مردم تأکید کرد: برآنیم با ایجاد راهکار‌های لازم و نیز استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بزرگان، مردم کمترین مراجعه به مراجع انتظامی و قضائی داشته باشند.

وی ادامه داد: تشکیل پرونده‌های قضائی و به تبع آن مجازات باید آخرین راه کار موجود باشد؛ چرا که تشکیل هر پرونده هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی بر مردم و جامعه تحمیل می‌کند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با ابراز تأسف و تأثر از ورود برخی افراد به مراجع انتظامی که باید اکنون مشغول زندگی باشند، یادآور شد: از همه مردم خصوصا بزرگان اقوام و ریش سفیدان و معتمدین می‌خواهیم با ورود به اختلافات خانوادگی اجازه ندهند مشکلات خرد و قابل حل به مسائلی منتهی شوند که غیر قابل حل شوند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه تأکید کرد: راه حل بسیاری از مشکلات راهرو‌های محاکم و کلانتری‌ها نیست. مجازات نمی‌تواند به مودت و دوستی بین طرفین دعوا بیانجامد. آنچه دوستی بین افراد را ترویج می‌دهد ایجاد سازش است که قلب افراد را به هم نزدیک می‌کند.

وی از مردم خواست در روابط خود گذشت و مدارای بیشتری داشته باشند و بر اساس احترام متقابل حقوق همدیگر را به رسمیت بشناسند.

توسلی زاده گفت: خوشبختانه در این کلانتری پرونده‌ای که موضوع آن جرائم مهمه باشد وجود ندارد و این نشان می‌دهد که جرم نگران کننده‌ای که مخل امنیت اجتماعی باشد موجود نیست و سایر پرونده‌ها در غالب موارد قابل مصالحه می‌باشد.

وی به رؤسای کلانتری‌ها تأکید و توصیه کرد اجازه ندهند عده‌ای فرصت طلب که مرتکب جرائم مهمه می‌شوند امنیت مردم را دچار چالش کنند؛ و در این راه از ظرفیت خود مردم استفاده کنید و مردم را از خود بدانید و با آن‌ها بیشترین و بهترین همکاری را داشته باشید.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعدادی زیادی از پرونده‌های موجود در این کلانتری مربوط به اختلافات خانوادگی است تأکید کرد: جرائم و اختلافات خانوادگی و هر اختلاف کوچک دیگری را با مصالحه حل کنید و هزینه‌های اضافی بر خانواده‌ها تحمیل نشود.

توسلی زاده با بیان اینکه نیازمند تعامل خوب و سازنده با مردم هستیم و با کمک خود مردم می‌توان مشکلات را در کمترین زمان حل کرد، گفت: فرصت خدمت به مردم را به آسانی از دست ندهید و رعایت کرامت مراجعین، رعایت حقوق شهروندی و ارتقای امنیت اجتماعی را بیش از هر امری در اولویت کار‌ها قرار دهند.

وی تاکید کرد: روش‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهید و در عین حال با جرائم مهمه، برخورد جدی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز