خبرگزاری کار ایران

توضیح معاون نخست‌وزیر آذربایجان درباره همکاری‌های اقتصادی با ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۹۵۹

مقام آذربایجان بر اهمیت همکاری با ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ترند، «شاهین مصطفی‌اف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در مورد سفرش به ایران به همراه یک هیات اقتصادی گفت: «حجم مبادلات تجاری بین جمهوری آذربایجان و ایران در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است. علیرغم اینکه در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته، اما تجارت میان ایران و آذربایجان افزایش یافته است.

وی در ادامه  گفت: حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان متوقف نشد و برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی دو کشور نیاز به ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل جدید از جمله پل‌ها داریم.

وی افزود: در حال حاضر کارگروه‌هایی از جمهوری آذربایجان و ایران در حال کار روی سند تجارت بین دو کشور هستند.

مصطفی‌اف افزود: «مسائل توسعه روابط تجاری بین جمهوری آذربایجان و ایران در دست بررسی  است. پروژه‌های مشترک انرژی و برق  در حال تکمیل است. امکان همکاری با ایران در زمینه تولید قطعات خودرو و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد. دو هزار شرکت ایرانی در  جمهوری آذربایجان ثبت شده و پروژه‌های موفقی را اجرا کرده‌اند».

به گفته وی، کریدور شمال، جنوب از ایران به  جمهوری آذربایجان و روسیه یکی از پروژه‌هایی است که هر دو کشور روی آن کار می‌کنند.

وی در ادامه گفت: «در مورد بخش نفت و گاز نیز بحث شد. کارگروه مشترک به بحث ادامه می‌دهد. جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه برق همکاری می‌کنند. ما در حال کار روی هماهنگ‌سازی شبکه‌های برق ایران و روسیه هستیم.»

وی  افزود: «نشست بعدی کمیسیون مشترک دو کشور در باکو برگزار خواهد شد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز