خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه هاملین در گفت‌وگو با ایلنا:

بایدن سیاستی برای احیای برجام ندارد/ نمی‌توانم مسیر آسانی را برای از سرگیری مذاکرات تصور کنم/ ترامپ مذاکرات را به نقطه صفر بازگرداند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۴۷۴

استاد دانشگاه هاملین تاکید کرد: خروج ترامپ از این توافق ما را به نقطه صفر بازگرداند و من نمی‌توانم فعلا مسیر آسانی برای از سرگیری مذاکرات جدی و در نهایت احیای برجام ببینم.

دیوید شولتز استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌ها میان ایران و آمریکا و روند احیای برجام  بیان کرده است.

بایدن سیاستی برای احیای برجام ندارد

احتمال احیای برجام کم است 

دیوید شولتز در ابتدا با توجه به ازسرگیری مذاکرات برجامی در مورد عزم آمریکایی‌ها برای احیای برجام گفت: در حالی که بایدن مایل است برجام را احیا کند، سیاستی احتمالاً برای انجام آن وجود ندارد. به این ترتیب، بایدن با فشار داخلی قوی برای اتخاذ مواضع تند در برخورد با ایران مواجه است و تا زمانی که امتیازی جدی از سوی ایران صورت نگیرد، تغییری نمی‌بینم و احتمال احیای برجام کم است.

آمریکا برای امتیاز دادن به ایران، با فشار اسرائیل و عربستان مواجه است 

این استاد دانشگاه در ادامه به تلاش‌ها و کارشکنی‌های اسرائیل و عربستان برای احیای برجام اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، فشار اسرائیل (همراه با تهدید احتمالی آنها برای حمله پیشگیرانه علیه ایران) و عربستان سعودی نیز باعث می‌شود که آمریکا نتواند به ایران امتیازات زیادی بدهد.

وی در ادامه تاکید کرد: تصور می‌کنم که بایدن در نهایت، در داخل به دلیل برنامه کاری خود و انتخابات آتی و در سطح بین‌المللی با توجه به درگیری‌ها  با  روسیه و چین منحرف شده است، به طوری که توافق با ایران اولویت اصلی وی نیست.

توافق اولیه برجام با حسن نیت هر دو طرف همراه بود

خروج ترامپ از برجام، ما را به نقطه صفر بازگرداند 

این استاد دانشگاه ادامه داد: در مجموع، توافق قبلی مبتنی بر حسن نیت با رژیم‌های مختلف در آمریکا و ایران بود که می‌توانستند به توافق‌هایی دست یابند و تولید ایران را برای چندین سال به تعویق بیاندازند، با این امید که دو کشور بر اساس این توافق‌ها بتوانند به پیشرفت هایی برسند. ولی خروج ترامپ از این توافق ما را به نقطه صفر بازگرداند و من نمی‌توانم فعلا مسیر آسانی برای از سرگیری مذاکرات جدی و در نهایت احیای برجام ببینم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز