خبرگزاری کار ایران

محمد هاشمی در نشست مجازی «هاشمی از انقلاب تا اعتدال»:

امام خمینی(ره) به سبب علاقه به آقای هاشمی بر پیکر پدر ما نماز خواندند/ آقای هاشمی از سال ۱۳۴۰ تاثیر زیادی روی امام(ره) داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۲۲۹

برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی در سال ۱۳۳۸ ازدواج کردند و وقتی همسر آقای هاشمی به قم رفتند، آقای هاشمی امام خمینی(ره) را به خانه خود دعوت کردند که در آن زمان اصلا در بین علما رسم نبود که به خانه شاگردان خود بروند اما امام این دعوت را قبول کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد هاشمی در نشست مجازی «هاشمی از انقلاب تا اعتدال» گفت: سابقه آشنایی آقای هاشمی و امام (ره) به زمان حضور آقای هاشمی در حوزه علمیه قم برمیگردد که ایشان در ۱۴ سالگی وارد حوزه شدند و همین حضور باعث شد آقای هاشمی با حاج آقا مصطفی که معمولا همراه امام بود رفیق و با امام(ره) آشنا شوند. علاقه امام خمینی(ره) به ایشان هم از آنجا نشات گرفت که امام سوال‌هایی از ایشان می‌پرسیدند و آقای هاشمی پاسخ می‌دادند.

وی ادامه داد: آقای هاشمی در سال ۱۳۳۸ ازدواج کردند و وقتی همسر آقای هاشمی به قم رفتند، آقای هاشمی امام خمینی(ره) را به خانه خود دعوت کردند که در آن زمان اصلا در بین علما رسم نبود که به خانه شاگردان خود بروند اما امام این دعوت را قبول کردند یا سال ۱۳۴۰ که پدر ما مرحوم شدند امام درس خودشان را تعطیل کردند و آمدند بر پیکر پدر ما نماز خواندند. برخوردهای امام(ره) با آقای هاشمی جنبه پدرانه داشت و آقای هاشمی هم خیلی مجذوب امام بودند. 

رئیس پیشین سازمان صداوسیما گفت: اصولا در بحث روابط افراد از دو طریق این روابط ارزیابی می شود که یکی بحث کلامی. دیگری بحث واگذاری مسئولیت به آن ها است؛ اگر در این دو حوزه بخواهیم رابطه امام(ره) و آقای هاشمی را بررسی کنیم از نظر کلامی امام جملاتی را در خصوص آقای هاشمی به کار بردند که در خصوص دیگران چنین جملاتی مطرح نشد. برای مثال در پیامی که پس از ترور آقای هاشمی امام(ره)‌ پیام می‌دهند ایشان را مجاهد متعهد، هاشمی عزیز می‌نامند و می‌گویند بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چرا که نهضت زنده است. 

وی افزود: از نظر وابستگی کاری و اعطای مسئولیت، آقای هاشمی از سال ۱۳۴۰ تاثیر زیادی روی امام(ره) داشتند و برای مثال امام حاضر نبودند در ایام اعیاد در خانه بنشینند تا مردم به دیدنشان بیایند یا رساله بدهند اما همه این مسائل زمانی که از سوی آقای هاشمی مطرح می شد امام می‌پذیرفتند یا در جریان انتصاب آقای بازرگان، امام(ره) قرائت حکم آقای بازرگان را به آقای هاشمی محول می‌کنند. امام همچنین فرماندهی جنگ را به آقای هاشمی محول کردند. این‌ها نشان می‌دهد رابطه امام(ره)‌ با آقای هاشمی خاص بود و امام عنایت خاصی به آقای هاشمی داشتند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز