خبرگزاری کار ایران

نوش آبادی در نطق میان دستور:

وزارت آموزش و پرورش وزیری می‌خواهد که بتواند ۵۸۰ هزار کلاس درس مدیریت کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۹۳۷

نماینده مجلس تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند ۵۸۰ هزار کلاس درس و ۱۰۰ هزار معلم را که با حداقل حقوق و مزایا زندگی مشقت و ملال آور را پشت سر می گذارند اداره کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه صحن علنی امروز (۲۶ آبان) در نطق میان دستور خود گفت: سلام بر ملتی که در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی با صبر و شکیبایی و به امید آینده ای بهتر و فردایی روشن روزهای دشواری را پشت سر می گذارند. درود خدا بر این ملت بزرگوار که با وجود مشکلات فراوان و وضعیت افسارگسیخته گرانی و تورم و درد و رنج ناشی از بیماری منحوس کرونا و بیکاری جوانان، مقاوم و استوار دل در گرو انقلاب ها، ارزش ها و ولایت دارند.

نماینده مردم در ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را مظهر امید و انتظار مردم خوانده اند و بر اهتمام مجلس و دولت برای حل مشکلات کشور تاکید کرده اند، همکاران عزیز امروز جستجوی راه هایی که موجب گشایش اقتصادی برای طبقات کم درآمد و قوانینی که به رشد فرهنگی و سالم سازی فضای اخلاقی جامعه بیانجامد جز مسائلی است که از اولویت برخوردار است.

وی اظهارداشت: دولت و مجلس بدانند که مسئله اقتصاد و فرهنگ همچنان در صدر مسائل و از اولویت های اصلی کشور است وجود ظرفیت های گسترده طبیعی و انسانی و استعداد بالای فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی و امکانات و توانمندی های فراوان مادی و معنوی که در اختیار کارگزاران و مسئولان کشور قرار دارد، هر گونه بهانه و توجیه را از آنها سلب می کند و ضعف و ناکارآمدی آنان را در حل مشکلات مردم موجه نمی سازد.

این نماینده مجلس مطرح کرد: امید است با وجود مجلس انقلابی و دولت جهادی و تحولگرا و تعامل و همگرایی به وجود آمده در شناخت و درک متقابل مشکلات اساسی و اهتمام ریاست جمهور و روسای قوای مقننه و قضاییه شاهد کاهش آلام مردم و رفع معضلات و تنگناهای موجود کشور باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نظام مردم سالار دینی و در حکمرانی اسلامی حرکت به سمت عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و قدرت یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است امروز کم کاری و سهل انگاری و فرصت سوزی از هیچکس پذیرفته نیست همه ما می دانیم مسئله اشتغال و مهار گرانی و تورم از مسائل مهم و کلیدی کشور است، مسئله مسکن و ازدواج جوانان از اولویت های کشور است پرداخت های ناعادلانه و تبعیض آمیز در دستگاه هایاجرایی و تفاوت فاحش حقوق و مزایا میان کارکنان دولت و نهادهای عمومی قابل تحمل و پذیرش نیست.

نوش آبادی اظهار داشت: وضعیت نابسامان نیروهای قراردادی و شرکتی در سازمانها و نهادها و بخش های مختلف کشور و بلاتکلیفی آنان نسبت به تامین شغلی و نگرانی از آینده خود نیازمند چاره اندیشی است، همسان سازی حقوق بازنشستگان و قانون تسری کارکنان قوه قضاییه و اجرای لایحه رتبه بندی معلمان و پاسخ به مطالبات به حق جامعه فرهنگی کشور و پایان دادن به انتظار آنان در اجرای عدالت و رفع تبعیض های ناروا یک ضرورت است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همه ما می دانیم اتفاقی که در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش افتاد و با وجود برخورداری این عزیزان از توانمندی های فراوان در حوزه های دیگر اما اقبال عمومی نمایندگان ملت و رای اعتماد آنها رو به رو نشده اند پیام روشنی دارد، مجلس شورای اسلامی برای مدیریت کلان  نظام تعلیم و تربیت و کرسی حساس وزارت آموزش و پرورش فردی از جنس معلمان ، فرهنگیان و از بدنه آموزش و پرورش میخواهند که با نیازها، مشکلات، مطالبات و چالش های این نهاد بزرگ آموزشی و پرورشی آشنا و از آگاهی و تجربه لازم و کافی برخوردار باشد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند ۵۸۰ هزار کلاس درس و ۱۰۰ هزار معلم را که با حداقل حقوق و مزایا زندگی مشقت و ملال آور را پشت سر می‌گذارند اداره کند، آموزش و پرورش به وزیر نیاز دارد که بتواند برای ۹۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و ۱۰۰ ها مدرسه کپری برنامه ریزی داشته باشد. آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که بتواند کمبود ۸۰ هزار معلم را در استان های مختلف کشور تامین کند و قادر باشد معوقات معلمان و فرهنگیان و حق سنوات و پاداش این عزیزان را پس از سال ها بازنشستگی تامین کند.

نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: وزیری که بتواند صندوق ذخیره فرهنگیان کشور را بازسازی کند و با مجازات مدیرانی که با عملکرد سودجویانه و فرصت طالبانه خود اعتبار و آبروی صندوق را زیر سوال بردند مجددا احیا کند، آموزش و پرورش به مدیری نیاز دارد که در دولت از قدرت چانه زنی، شجاعت و اعتماد به نفس برخوردار باشد وزیری که قادر باشد ۱۰ ها هزار ملک و مستقلات بلااستفاده آموزش و پرورش را در نقاط مختلف کشور که از آنها استفاده بهینه نمی شود تبدیل به احسن کند و منافع حاصل از آن را صرف پیشرفت آموزش و پرورش و پرداخت مطالبات و دغدغه های معیشتی معلمان و تامین نیازهای مادی و تجهیزات مدارس کند.

نوش آبادی اظهار داشت: وزیری که قدرت برنامه ریزی برای تخریب و بازسازی هزاران مدرسه فرسوده را داشته باشد و با هدایت و حمایت خیرین مدرسه ساز نهضت مدرسه سازی را برای آسایش و رفاه دانش آموزان فراهم کند، وزیری که با مافیای کنکور مبارزه کند و به محتوای کتب درسی پایه های تحصیلی توجه کند و با بهره مندی از فناوری های نوین و آموزش مستمر موجب تحول در فرایند آموزشی و تربیتی کشور شود. در یک کلام وزیر مقتدر، شجاع، آگاه، مدیر و مدبر که قادر به رهبری دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: در پایان به بخشی از مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود می پردازم، تسریع در بهره برداری از متروی تهران به ورامین و پیشوا با ۱۵ سال تاخیر، تسریع در احداث بیمارستان پیشوا، احیای آزادراه تهران به پیشوا، تقسیم عادلانه آب از سد ماملو، اجرای طرح فاضلاب بهداشت و شهرهای قرچک و پیشوا، تامین نهاده های دامی و کشاورزی با توجه به اینکه حوزه انتخابیه اینجانب قطب کشاورزی استان تهران است. ضمنا از حضور ریاست مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خود صمیمانه تشکر می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز