خبرگزاری کار ایران

تاکید مقام آمریکایی برای مذاکره با کشورهای منطقه درباره توافق هسته‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۹۰۲

مقام آمریکایی بر یافتن سازوکاری برای مقابله با ایران با محوریت رایزنی با کشورهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الحره، دانیل بنام معاون امور خاور نزدیک وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: من و رابرت مالی از سه هفته پیش به امارات، قطر و عربستان رفتیم و باز هم به ریاض می‌رویم تا با مقام‌های کشورهای حوزه خلیج فارس و سران اروپایی سازوکاری پیدا کنیم و نشان دهیم که جهان برای رفع نگرانی‌های جهانی از برنامه هسته‌ای ایران و رفع چالش‌های مربوط به رفتارهای منطقه‌ای ایران هم‌پیمان است. فکر می‌کنم که در آینده، مذاکرات بیشتری با کشورهای عربی و خلیج فارس انجام می‌شود.

وی افزود: می‌خواهیم به جهان این پیام را بدهیم که متحدان و دوستان ما در کنار ما قرار دارند. همه ما در کنار هم هستیم تا به ایران و حامیان ایران، این پیام را بدهیم که باید مسائل هسته‌ای را حل کنید. نمی‌توانید بین ما، تفرقه و جدایی ایجاد کنید. باید با ما تلاش کنید تا مسائل هسته‌ای و منطقه‌ای را حل کنیم.

معاون امور خاور نزدیک وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: توافق هسته‌ای معماری خاصی دارد، توافق هسته‌ای بر کشورهای پنج به علاوه یک متمرکز است. اما کشورهای منطقه که بسیاری از آنها در حال گفت‌وگوهای خصوصی با ایران هستند، شایسته مشورت هستند و ایده‌ها و توصیه‌هایی دارند که اگر همه با هم بنشینیم و این گفت‌وگوها را انجام دهیم، امیدواریم به جایی برسیم که بهتر از جایی که هستیم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز