خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در نطق میان دستور:

مجلس به‌جای اهتمام جدی به حل مشکلات معیشتی مردم، گفتار مسائل حاشیه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۴۴۴

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو مجلس گفت: مجلس باید به اشتغال، تولید، مدیریت گرانی ها و حل مشکلات معیشتی مردم اهتمام داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (۲۳ آبان) مجلس شورای اسلامی، گفت: روی کار آمدن دولت آقای رئیسی امیدهای زیادی را ایجاد کرده و فرصتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است تا مسیر متفاوتی را برای اداره کشور در پیش بگیرد. کسانی که به وی رای داده یا رای نداده اند، چنین امیدی را دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار باشد همان رویه گذشته تکرار شود و در تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی که ۸ سال آن متفاوت بوده بعلاوه ۲ ماهی که شهیدان رجایی و باهنر بر سر کار بودند و فرصتی هم برای اداره کشور پیدا نکردند، حدود ۳۵ سال تفکر دیگری بر کشور حاکم بوده است.

وی ادامه داد: همه کامیابی ها و ناکامی ها برای ۳۵ سال است و از ۸ سالی که احمدی نژاد بر سر کار بود، صرف نظر از حاشیه هایی که داشت، در اذهان مردم نکات روشن و مقاطع درخشانی ثبت شده است. لذا اگر قرار باشد همان رویه ۳۵ ساله مجدد بازگردد و در فضای عمومی مدیریت ها همان افکار حاکم باشد باعث سرخوردگی و ناامیدی نیروهای انقلاب و حامیان آقای رئیسی می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن ابراز نگرانی در مورد دانشگاه ها، افزود: در انتصاباتی که در دانشگاه ها صورت می گیرد یا شرایط علمی در نظر گرفته نمی شود یا ملاحظات همسویی با دولت توجه نمی شود یا شرایطی پیش می آید که بدنه علمی همان دانشگاه ها احساس بدی پیدا می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تهران و مهمترین دانشگاه های کشور انتصابی صورت گرفته که شاخص ارجاعات آن ۳۸  و .... است که در شرایط مشابه در شرایط گذشته بالای ۲ هزار بوده است. در دانشگاه دیگری شاخص ارجاعت ۵ و ... پایین بوده است که این امر در کجای نظام علمی کشور قابل قبول است؟.

فرهنگی گفت: در تبریز نیز با وجود بیش از ۲۰۰ هیات علمی استاد تمام که بعضا در سوابق خود اقدامات ارزشمند داشته اند و در جریانات اخیر ۲۴ ساعته در خدمت این تفکر بوده اند اما با وجود همه اینها فردی انتخاب می شود که اذعان دارد در سال ۸۸ تفکر دیگری داشته است و اخیر نیز در جلسه خصوصی نیز گفته همان مبنا را داشته و هیچ اظهار ناراحتی، نگرانی و پشیمانی نکرده است. دولت سیزدهم باید پاسخ دهد چرا در شرایطی که اساتیدی با درجات علمی بالا، ویژگی های انقلابی و دینی روشن و غیره وجود دارند، چنین انتخاب هایی صورت می گیرد؟. در استان های دیگر نیز چنین اقداماتی رخ داده و در حال انجام است که بسیار نگران کننده است.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر فردا نمی خواهید برای حضور در چنین محافلی مجبور به سوت بلبلی و امثال آنها برای ساکت کردن جلسات شوید، نیاز به دقت، وسوا، و حساسیت بیشتر است. اگر بخواهید هیات علمی ها و دانشجویان بسیجی و انقلابی و متعهد را سرخورده نکنید، حتما بازنگری نیاز است. شنیده شده این رویه در دانشگاه فرهنگیان نیز در حال رخ دادن است.

وی ادامه داد: مسئولان برای حفظ خودشان آماده دادن چنین باج هایی هستند که نگران کننده است لذا دولت باید اهتمام لازم به این موضوع را داشته باشد.

فرهنگی در پایان تصریح کرد: باید اذعان کرد مجلس بجای اهتمام به اشتغال، تولید، مدیریت گرانی ها، حل مشکلات معیشتی مردم و غیره به مسائل حاشیه ای زیادی گرفتار است لذا باید سعی کنیم بر آلام، فشار و مشکلات مردم اضافه نکنیم و رو به جلو حرکت کنیم و معلمان نیز بر میزانی که دولت در نظر گرفته اکتفا کنند تا گامی رو به جلو برداشته شود و زمینه برای تحولات آتی در آینده فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز