خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ایروان:

افزایش مراودات تجاری با ارمنستان به یک میلیارد دلار امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۹۲۴

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ارمنستان،‌سطح روابط تجاری دو کشور را رو به افزایش خواند و گفت: با برنامه‌ای مدون و ریل‌گذاری مناسب می‌توان در آینده نزدیک سطح مبادلات تجاری دو کشور را از ۴۰۰ میلیون دلار کنونی به یک میلیارد دلار در سال رساند.

به گزارش ایلنا، عباس ظهوری در دیدار با تعدادی از اعضای هیئت مدیره بورس اوراق بهادار تهران که برای شرکت در اجلاس فدراسیون بورس‌های آسیایی و اروپایی به ایروان سفر کرده‌اند، توضیحاتی در خصوص روابط تجاری ایران و ارمنستان به ویژه حوزه‌هایی که می‌تواند مورد توجه بیشتر سرمایه‌گذاران ایرانی و ارمنی قرار بگیرد،ارائه کرد.

 وی گفت: سطح روابط تجاری دو کشور رو به افزایش است و با برنامه‌ای مدون و ریل‌گذاری مناسب می‌توان در آینده نزدیک سطح مبادلات تجاری دو کشور را از ۴۰۰ میلیون دلار کنونی به یک میلیارد دلار در سال رساند.

ظهوری با یادآوری شناخت ناکافی متقابل فعالان اقتصادی دو کشور از ظرفیت‌های متقابل، استفاده از ظرفیت مناطق آزاد ارس و مغری و نیز احتمال حضور سرمایه‌گذاران بزرگ ارمنی در بورس ایران را مورد اشاره قرار داد.

براساس این گزارش، هیئت ایرانی به سرپرستی سعید اسلامی بیدگلی دبیر کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برای شرکت در نشست سالانه بورس‌های اروپا - آسیایی ( FEAS) که امسال در ارمنستان برگزار می‌شود، به ایروان سفر کرده است.

اسلامی بیدگلی در این دیدار با اشاره به این که هم اکنون ۶۱۰۰ فعال اقتصادی خارجی در بازار بورس ایران دارای کد سهامداری هستند، گفت: تجار ارمنی می‌توانند مانند سایر کشورها در بورس کالا سرمایه‌گذاری کنند و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز