خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

برای توسعه مازندران همه مسئولان با استاندار جدید همراه شوند/ مازندران می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار صادرات داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۴۶۰

وزیر کشور گفت: مازندران با ظرفیت‌های اقتصادی فراوان این قابلیت را دارد که از اعتبارات دولتی بی‌نیاز شود و حتی به دولت کمک کند، برای تحقق توسعه استان همه مدیران با استاندار جدید همراه شوند.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی در مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران، این استان را سرزمین تاریخ و فرهنگ و دیار عالمان و شهدای بزرگ برشمرد و گفت: مازندران بزرگ سرزمینی است پر از خاطره‌های ارزشمند و دلاوری‌ها و حماسه‌هایی که به حب اهل بیت(ع) پیوند خورده‌اند. استانی است که هم به لحاظ معنوی و حماسه و هم اقلیم اهمیت زیادی دارد. مواهب طبیعی به این استان جایگاهی بالا داده است.

وی افزود: ما به سمت مدینه فاضله‌ای می‌رویم که نقطه تجلی پیشرفت‌هاست. در آموزه‌های ما انسان هدف پیشرفت است. این هدف از مسیر دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی محقق می‌شود.

وزیرکشور با بیان این که انقلاب ما رسالتی بزرگ دارد ،اظهار کرد: همه مظلومان عالم نگاه‌شان به ایران است. چون کانون توجه آزادی‌خواهان هستیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولت مردمی و ایران قوی نام‌گذاری شد. یعنی دولت با مردم هیچ فاصله‌ای نداشته باشد. یعنی دولتمردان جز غم مردم غمی نداشته باشند. یعنی انسجام برای رفع مشکلات به مردم باشد.

وزیر کشور افزود: تفاوت در دیدگاه‌ها عادی است. تحول در تفاوت‌ها اتفاق می‌افتد. حرکت و تحول که محور مهمی در انقلاب است،باید در یک پیکره واحد تعریف شود که آن پیکر واحد منافع مردم است.

وحیدی اظهار کرد: مشکلات ما مشکلات لاینحلی نیستند. مازندران با این همه ظرفیت نیازی ندارد منتظر دولت بماند. بلکه می‌تواند به دولت کمک کند.

وی تصریح کرد: این استان می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار صادرات داشته باشد. رژیم صهیونیستی در دریای خزر برای پرورش ماهی خاویاری برنامه‌ریزی کرده، چرا ما نتوانیم؟ اقتصاد دریا و جنگل را باید جدی بگیریم.

وزیر کشور تصریح کرد: این مواهب منافع ملی است که باید از آن‌ها به سود مردم با کنار گذاشتن اختلاف سلایق استفاده شود. مردم از ما یکپارچگی و همسویی می‌خواهند.

وحیدی با بیان این‌که تک‌تک ما باید پاسخگو باشیم خاطرنشان کرد: دولت تا کنون در چند قدم تنظیم بازار گام‌هایی برداشت و این گام‌ها ادامه دارد. بعد از آن هم اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مهم است.

وی افزود: در هر استان باید به همین شکل ،مسیر حرکت ترسیم شود،هر استان باید یک راه پیشرفت را تدوین کند و استانداران هم پیگیر اجرایی شدن آن باشند.

وحیدی ضمن قدردانی از حسین‌زادگان و سایر مدیران پیشین بابت تلاش‌های‌شان گفت: این تلاش‌ها پایان ندارد، باید برنامه‌های جهشی خود را تدوین و اجرا کنیم.

وی با اشاره به تولیدات کشاورزی و دامی مازندران گفت: رتبه‌های اول مازندران در تولیدات کشاورزی و باغی و دامی اندکی از ظرفیت‌های مازندران محسوب می‌شوند.

وزیر کشور درباره استاندار جدید مازندران نیز گفت: ایشان با روحیه جهادی و پیشینه موفق در مدیریت می‌توانند در  این مسئولیت موفق باشند،اما لازمه‌اش حضور همه در میدان است. حتما به تنهایی نمی‌توانند کل بار را به دوش بکشند، استاندار مسئولیت فراوانی بر دوش دارد، دشمنی دشمنان و فتنه‌انگیزی‌ها تلاش دارد ناامیدی ایجاد کند، نخستین گام باید برگشت امید و اعتماد به جامعه باشد.

وی افزود: همه باید به این فکر کنیم که چطور به استاندار جدید کمک کنیم و سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم، اعتماد عمومی شرط مردم‌سالاری دینی است، مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید کردند و باید بر این موضوع متمرکز شویم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم در فصل جدید مدیریت استان یک حرکت توفنده داشته باشند که لازمه آن همراهی همه مدیران استان و نمایندگان با استاندار جدید مازندران است.

وحیدی در پایان اظهارات خود از احمد حسین‌زادگان با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد. همچنین حکم رئیس‌جمهور به سید محمود حسینی‌پور به عنوان استاندار مازندران نیز قرائت و توسط وزیر کشور به حسینی‌پور تقدیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز