خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

نقش بشار اسد در ایستادگی و مقاومت سوریه بسیار مهم و تعیین‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۲۴۱

علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بسام ابراهیم، وزیر علوم کشور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، ولایتی در این دیدار که رئیس دانشگاه دمشق و سفیر این کشور در ایران هم حضور داشتند، ضمن خوش آمدگویی به وزیر علوم و هیئت همراه گفت: حدود ۳ سال قبل در ملاقات با دکتر بشار اسد در سوریه در مورد مسائل علمی، فرهنگی و سیاسی و همچنین  تاسیس شعبه دانشگاه آزاد در سوریه گفت‌وگو کردیم و رئیس جمهور سوریه هم دستور لازم را صادر کردند و دانشگاه آزاد امکانات خوب و اهمیت ویژه ای دارد و می توان از این ظرفیت  برای توسعه فعالیت های علمی و دانشگاه دو کشور بهره برد.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سوریه جایگاه ویژه ای در کشورهای محور مقاومت دارد و در طول این ۱۰ سال در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و هر کشور دیگری قطعا نمی‌توانست تحمل کند و نقش  بشار اسد بسیار مهم و تعیین کننده است که تحت هیچ شرایطی صحنه را ترک نکرد و این نشان دهنده ایمان و اعتقاد به سوریه و شجاعت است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای عرب تابع آمریکا وعده‌هایی داده بودند که اگر سوریه از مقاومت دست بردارد کمک هایی کنند، ولی سوریه ایستادگی کرد و ذره ای منحرف نشد.

ولایتی بر گسترش همکاری‌های دو طرف در همه زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم که با گفت‌وگوهای انجام شده این همکاری‌‌ها در زمینه‌های علمی، دانشگاهی، فنی، پزشکی و .. روز به روز توسعه یابد.

بسام ابراهیم وزیر علوم سوریه هم ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و  سوریه دارای روابط بسیار عمیقی هستند و ما از محبت مقام معظم رهبری، ملت و دولت ایران و جنابعالی نسبت به سوریه آگاه هستیم و همواره در کنار کشور سوریه ایستادید.

وی بر توسعه روابط و همکاریهای علمی و دانشگاهی بین دانشگاه های ایران و سوریه تاکید کرد و افزود: این روابط و همکاریها باید گسترش یابد و در این مورد بسیار جدی هستیم و علاوه بر دانشگاه آزاد، از دانشگاه های تهران، امیر کبیر و وزارت علوم هم بازدید کردیم.

 بسام با تقدیر از همراهی های دکتر ولایتی، از وی جهت بازدید و سخنرانی در دانشگاه دمشق دعوت کرد و گفت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های علمی و تکنولوژی بسیار حائز اهمیت است و روابط دو کشور در بحث های علمی و پژوهشی به بهترین شکل ممکن خواهد بود و این روند تسریع خواهد شد.

وزیر علوم سوریه در پایان برای مقام معظم رهبری، ملت و دولت ایران آرزوی موفقیت و پیروزی نمود و اظهار امیدواری کرد روابط دو کشور در سطح گسترده ادامه یابد.

در بخش دیگری از این دیدار سفیر سوریه در ایران نیز با ابراز خوشحالی از ملاقات مجدد با ولایتی گفت: همیشه برای من دیدار با شما به عنوان یک شخصیت بسیار  برجسته و بزرگ افتخار است و در تاسیس، برقراری و توسعه روابط ایران و سوریه  نقش بی نظیری داشته و دارید.

رئیس دانشگاه دمشق هم با ابراز خرسندی از این دیدار بر همکاری های دانشگاهی وعلمی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه دارای تاریخ و سرنوشت مشترکی هستند.

وی با گرامی داشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهیدان مقاومت از حمایت های انجام شده تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار همچنین در مورد جزئیات همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه دمشق بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز