خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا:

اسرائیل مانع جدی برای احیای برجام است/ استفاده از دیپلماسی راه‌حل تنش فعلی است/ لغو تحریم‌ها به زودی اتفاق نمی‌افتد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۰۵۴

استاد روابط بین الملل تاکید کرد: همیشه موانعی بر سر راه احیای برجام وجود دارد مانند اسرائیل که همواره مخالف احیای برجام است و از طرفی آمریکا متحد اسرائیل است. بایدن به دنبال مخالفت جدی با دولت اسرائیل نیست و روابطی دوستانه با اسرائیل دارد.

جان تیرمن مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا است. وی در حوزه روابط بین‌الملل، پناهندگان و مسائل حوزه خلیج فارس، تروریسم و حقوق بشر، جنگ و مناقشات بین‌المللی تحقیق، بررسی و تدریس کرده است.

عزم جدی برای احیای برجام وجود دارد 

جان تیرمن در ابتدا در مورد احیای برجام پس از مذاکرات گفت: عزم جدی برای احیای برجام وجود دارد در واقع ایران انگیزه بسیار قوی برای پیروی از برجام و احیای برجام دارد؛ چراکه خواهان لغو سریع بسیاری از تحریم‌هایی که اعمال شده، است. من تصور می‌کنم که توافق به شکلی دوباره وجود خواهد داشت ولی ممکن است به زودی توافق احیا نشود.

اسرائیل مانع جدی احیای برجام است 

مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا در ادامه اشاره کرد:  همیشه موانعی بر سر راه احیای برجام وجود دارد مانند اسرائیل که همواره مخالف احیای برجام است و از طرفی آمریکا متحد اسرائیل است. بایدن به دنبال مخالفت جدی با دولت اسرائیل نیست و روابطی دوستانه با اسرائیل دارد. 

استفاده از دیپلماسی راه‌حل تنش فعلی است

لغو تحریم‌ها و احیای برجام زمان‌بر است

وی در ادامه در مورد راه حل موضوع ایران و احیای برجام گفت: خوشبختانه بایدن بر استفاده از دیپلماسی تاکید کرده و در واقع معتقدم که این مشکل را می‌توان با دیپلماسی حل کرد و هر اقدامی در راستای دیپلماسی و جلوگیری از جنگ انجام شود، ارزشمند است. البته بار دیگر تاکید می‌کنم که لغو تحریم‌ها و احیای برجام زمان‌بر است و به زودی این اتفاق رخ نمی‌دهد.

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد بهبود روابط ایران و آمریکا گفت: همان طور که تاکید کردم اختلاف‌ها زیاد است و من شک دارم که این روابط در کوتاه‌مدت احیا شود. البته برای رسیدن به این هدف باید گفت‌وگوی مداوم در پیش گرفت. باید در مورد مسائل مختلف مورد اختلاف به صورت جداگانه به گفت‌وگو پرداخت و در مورد آن‌ها در جلسات متعدد مذاکره کرد تا بتوان در نهایت احتمالا به توافق رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز