خبرگزاری کار ایران

میرمحمدی میبدی در نطق میان دستور:

یزد مشکل آب شرب دارد/ به پدیده «تخریب زیرساخت‌های استراتژیک» بی‌توجهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۰۱۹

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به بحران شدید آب در استان یزد، گفت: تاکنون ۴۶ بار شبکه آب رسانی مورد تعرض و تخریب قرار گرفته و میلیاردها تومان خسارت به بیت المال وارد شده است که باید هرچه سریع‌تر از سوی وزارتخانه‌های کشور و نیرو پیگیری شود.

به گزارش ایلنا، سیدجلیل میرمحمدی میبدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه صحن علنی امروز (۱۹ آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه بارها اعلام کرده ام مشکل اصلی استان یزد و مردم آن، بحث آب شرب و تشنگی آنها است، گفت: امروز این دغدغه دوچندان شده و نزدیک به یک دهه است که مردم نجیب استان دارالعباده یزد، علاوه بر بحران کم آبی با چالش تأمین همین مقدار آب نیز مواجه هستند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: این در حالی است که مطابق نص قانون اساسی در اصل ۴۴ و ۴۵، شبکه های آبرسانی تحت مالکیت عمومی و در اختیار دولت بوده و آب های عمومی جزء انفال و ثروت های عمومی، در اختیار حکومت اسلامی بوده که بر طبق مصالح عامه، نسبت به آنها عمل کنند اما متأسفانه این قاعده واضح و روشن حکومتی، سال ها است در روز روشن نادیده گرفته شده و پیش چشم همگان خطوط تأمین آب یزد مورد تعرض و تخریب قرار می گیرد.

وی افزود: هرچند وقت یکبار آب شرب مردم منطقه قطع می شود و تا کنون ۴۶ بار شبکه آب رسانی مورد تعرض و تخریب قرار گرفته و میلیاردها تومان خسارت به بیت المال وارد شده است. مسئولان وزارت های کشور و نیرو باید تشکیل جلسه می دادند و صراحتا به مردم اعلام می کردند که این تعرض ها و تخریب ها، چه خسارت هنگفت و سرسام آوری بر بیت المال تحمیل کرده است. ای کاش این مسئولان در ۴ دولت اخیر به افکار عمومی پاسخ می دادند که چرا در مقابل این قانون شکنی ها دست روی دست گذاشته شده و هیچ اقدامی نشده است.

میرمحمدی میبدی ادامه داد: به پدیده تخریب زیرساخت های استراتژیک مثل خط لوله انتقال آب که قانون مجازات های سنگینی برای آن در نظر گرفته است، توجه نشده و تشنگی مردم یزد نادیده گرفته شده است. تاب آوری استان یزد در بحث آب شرب تنها ۲۴ ساعت است لذا از قالیباف می‌خواهم دستور تشکیل جلسه ای دهند و در یک جو آرام با تفاهم، کارشناسی و تعامل و با همکاری نمایندگان اصفهان که نظر مشابه دارند، با نگاه به حل مشکل و با همکاری ادارات مرتبط دو استان این مشکل ۱۰ ساله را بررسی کارشناسی کرده و برطرف کنیم.

این عضو مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با بیان اینکه حدود صد در صد آب انتقالی مصرف آب شرب برای مردم دارد، اظهار داشت: حدود ۶۰۰ روستای استان یزد با تانکر آبرسانی می شوند و برخی شهرستان ها آب شرب خود را به صورت دبه ای تأمین می کنند و حدود ۲۰ روستا طی این سال ها به خاطر خشکسالی خالی از سکنه شده که نیاز به توجه دارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه زمانی می توانیم نظارت درستی روی قوه مجریه و قوه قضاییه داشته باشیم که خودمان شفاف باشیم، خاطرنشان کرد: این طرح در دستور کار مجلس قرار می گیرد و نگرانی بسیاری از نمایندگان در تبصره ماده ۱۰ برطرف شده که مطالعه کنید لذا باید خودمان شفاف شویم که بتوانیم با قوت و قدرت نظارت خود را در راستای شفاف سازی سایر ادارات انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز