خبرگزاری کار ایران

ناصری‌نژاد در نطق میان دستور:

هیچ‌یک از قوای سه‌گانه نمی‌توانند به‌تنهایی از پس رفع مشکلات برآیند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۵۳۹

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه هیچ یک از قوای سه‌گانه به تنهایی نمی‌تواند از پس رفع مشکلات برآید، گفت: باید از هرگونه اختلاف و دودستگی بپرهیزیم و از فرامین مشفقانه رهبری معظم اطاعت کنیم تا در جنگ اقتصادی علیه دشمن پیروز شویم.

به گزارش ایلنا، مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس یازدهم در جلسه صحن علنی امروز (۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه خدا را شاکریم که قوای سه گانه را نیروهای ارزشی، انقلابی و ولایی تشکیل داده اند، گفت: این فرصت استثنائی و حاصل رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت ملت شریف ایران است که این فرصت را باید غنیمت شمرده و با هم افزایی و به دور از دودستگی در حل مشکلات مردم بکوشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه فشار سنگین اقتصادی، گرانی، بیکاری و فقر ناشی از آن نیاز به تلاش شبانه روزی و بسیج همه استعدادها و امکانات دارد تا بتوانیم باری از دوش مردم برداریم، اظهار داشت: هیچ یک از قوای سه گانه نمی تواند به تنهایی از پس رفع مشکلات برآید و باید در کنار هم باشیم و از هرگونه اختلاف و دودستگی بپرهیزیم و با اطاعت از فرامین مشفقانه مقام عظمای ولایت در جنگ اقتصادی با دشمن پیروز شویم.

وی افزود: باید مواظب باشیم در دام منافقان و دشمنان نیفتاده و دچار اختلاف و تنازع نشویم که دشمن حتما برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین ما نقشه ها دارد؛ بیان مشکلات و کاستی ها از طرف نمایندگان دلیل بر این نیست که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم کاری نکرده بلکه نظام جمهوری اسلامی از بدو تشکیل، اهمیت ویژه ای برای خدمت رسانی به مردم و پیشرفت کشور قائل شده و علیرغم شرایط سخت و توطئه های پیچیده و خطرناک دشمنان، خدمات شایان و ارزنده ای به ثمر رسانده است.

ناصری نژاد ادامه داد: از برکات این نظام است که نمایندگان مردم آزادانه مشکلات آنها را بیان کرده و از مسئولان مصرّانه بخواهند که در ادای وظایف محوله کوتاهی نکنند؛ بیان مشکلات و کاستی ها به این معنا نیست که مردم خسته یا مأیوس شده و از همراهی با نظام و رهبری باز مانده اند به طوری که دشمن باید آرزوی جدایی میان مردم و ارزش های گرانبهای نظام اسلامی را به گور ببرد. ملت ما علیرغم همه سختی ها و ناملایمات پای نظام و انقلاب ایستاده و به پیشرفت کشور خود می بالند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین یادآور شد: اقدام اخیر جان برکفان سپاه در مقابله با دزدان دریایی آمریکایی، دل ملت ما را شاد کرد و بر سرافرازی و غرور این ملت افزود.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مسائل حوزه انتخابیه خود، گفت: شهرستان شادگان یکی از نقاط کشور است که علیرغم خدمات شایان و ارزنده نظام جمهوری اسلامی در آن، هنوز از مشکلات بسیاری رنج می برد و نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد؛ یکی از مشکلات جدی بیکاری و فقر فزاینده ناشی از آن است. مع الاسف زیرساخت های ایجاد اشتغال در این شهرستان بسیار محدود بوده و نمی تواند جوابگوی خیل فزاینده جوانان بیکار باشد و شرکت های اطراف شهرستان مثل فولاد، نفت و نیشکر کمترین توجه و استفاده از جوانان شادگانی را داشته و علیرغم استعداد و تحصیلات جوانان، در به کارگیری آنها بهانه جویی و تعلل می کنند.

ناصری نژاد همچنین با اشاره به کمبود شدید آب کشاورزی و شرب عنوان کرد: متأسفانه نبود برنامه مدون و درست در استفاده از آب باعث شده کشاورزی منطقه روز به روز کمتر شده و نخلستان های عظیم شادگان هرساله بر اثر بی آبی به تعداد زیادی خشک شوند. آمار رسمی سال گذشته که از واقعیت نیز کمتر است حاکی از خشک شدن و از بین رفتن هزار نفر نخل است که واقعا جای بسی تأسف و حسرت دارد که شاهد باشیم این ثروت ملی سال به سال به تحلیل رود و مردم ما که به نخل علاقه وافری دارند شاهد این باشند که بر اثر بی تدبیری و ضعف مدیریت، نخلستان ها از بین بروند؛ اگر آب خوب مدیریت و تأمین شود شهرستان شادگان می تواند قطب کشاورزی باشد و موجب ایجاد اشتغال برای خود و دیگران شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: تالاب بین المللی شادگان که کم نظیر است در اثر کمبود شدید ورودی آب رو به خشکی گذاشته و اگر این وضع ادامه یابد در سال های نزدیک آینده دیگر اثری از این تالاب نخواهد بود همچنین کمبود منابع شهرداری ها و دهیاری ها از دیگر مشکلات است که موجب شده زیرساخت های شهری آسیب جدی دیده و وضعیت نامطلوب آسفالت، فضای سبز، پارک ها و خدمات دیگر شهری موجب رنجش خاطر مردم شده است که امیدوارم مسئولان به این موارد توجه کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی به عنوان اولین سفر استانی در دوران ریاست جمهوری به خوزستان آمده و از مشکلات آن آگاه شدند اما هنوز نتیجه ای نگرفته ایم و حتی مصوبه های این سفر مشخص نشده است لذا خواهشمندیم فراموش نکنید که خوزستان دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرده، خط مقدم دفاع مقدس و خطه خون‌رنگ میهنمان است و خوزستان مهد نفت و ثروت کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز