خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور مطرح کرد؛

اهتمام دستگاه قضا به تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه/ امروز همه دادستان‌ها در حوزه حفظ حقوق عامه پای کار آمده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۳۹۹

دادستان کل کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان از تلاش برای تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در جریان سفر به استان گلستان با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کرد.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با دادستان کل کشور گفت: خوشبختانه اقدامات انجام شده در قوه قضاییه و برگزاری سلسله نشست‌های رئیس قوه قضاییه با نخبگان و اقشار مختلف، رضایت مردم از عملکرد این دستگاه را بیشتر کرده است.

 نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه و حضور ایشان در زندان‌ها هم فرصت لمس از نزدیک مشکلات و کمبود‌ها و رفع این کمبود‌ها را فراهم می‌کند.

آیت‌الله نورمفیدی به اهمیت و جایگاه قاضی هم اشاره کرد و گفت: اگر رفتار قضات ما بر اساس روایات و احادیث بزرگان ما باشد طرفین دعوی حتی اگر رای به ضرر آنان باشد با رضایت محکمه را ترک می‌کنند و ضروریست قضات ما در برخورد با مردم سعه صدر داشته باشتد.

نماینده ولی فقیه در گلستان به دادستان مرکز استان هم توصیه کرد: با اخلاق خوب و نظارت مستمر، برای برقراری امنیت و آرامش مردم تلاش کند.

آیت الله نورمفیدی به موضوع خشک شدن تدریجی خلیج گرگان هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور استاندار و دستگاه‌های متولی از تبدیل شدن این خلیج به یک بحران زیست محیطی جلوگیری شود.

دادستان کل کشور هم در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان از تلاش برای تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه خبر داد و گفت: هر چند در این حوزه مجموعه‌ای به عنوان دستورالعمل تدوین و به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ کردیم، اما هنوز قانون جامع و کاملی در حوزه صیانت از حقوق عامه نداریم و به همین منظور با همکاری نمایندگان مجلس در حال تدوین قانون جامع و کامل حوزه صیانت از حقوق عامه هستیم که در آن همه مصادیق حقوق عامه و نحوه ورود به آن مشخص شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری افزود: هر مقوله‌ای که در جامعه بر زندگی مردم اثرگذار است و متولی ندارد، حوزه حقوق عامه محسوب می‌شود و دادستان‌ها می‌توانند برای جلوگیری از تضییع حق مردم و حفظ آن ورود کنند.

وی با اشاره به این که امروز همه دادستان‌ها در حوزه حفظ حقوق عامه پای کار آمده‌اند گفت: یکی از مسئولیت‌های جدی دادستان جدید مرکز استان که می‌خواهیم با جدیت ورود کنند حفظ حقوق عامه است باید برای موفق شدن در این بخش از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و ائمه جمعه و جماعات هم استفاده کنند.

دادستان کل کشور برای ابلاغ حکم دادستان جدید مرکز استان به گرگان سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز