خبرگزاری کار ایران

جوکار در گفت‌وگو با ایلنا:

مسئولان از انتصاب نزدیکان به ویژه در مسائل اقتصادی به شدت حذر کنند/ مطالبه مردم در حوزه انتصابات فامیلی درست و به‌حق است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۳۹۱

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درخصوص انتصابات فامیلی، گفت: فرهنگ عمومی امروز جامعه ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهد لذا بهتر است از توانمندی و قابلیت‌های این افراد در جاهای دیگری استفاده شود و در کنار خود فردی که مسئولیتی دارد و نسبت فامیلی دارند، نباشد. به این صورت هم نظر مردم تامین می‌شود و هم از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فردی که واجد شایستگی است استفاده می‌شود.

محمدصالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با برخی انتصابات فامیلی در دولت و نهادهای دیگر که اکنون در اختیار جریان انقلابی قرار گرفته است، علیرغم انتقاداتی که این جریان سیاسی نسبت به همین مساله در دولت گذشته داشت، گفت: مردم آنچه که نسبت به آن در دولت قبل اعتراض و انتقاد داشتند به‌کارگیری افراد با نسبت فامیلی در مناصب مختلف و بازگذاشتن دست آن‌ها در مسائل مالی مانند واردات و صادرات بود. در اثر این اتفاق یک نگاه منفی در اذهان مردم ایجاد شد و انتظار داشتند و دارند که این اتفاق در دولت فعلی سیزدهم انجام نشود.

وی ادامه داد: این موضوع (انتصابات فامیلی) اکنون به عنوان یک پدیده منفی در جامعه ما قلمداد می‌شود. البته اینکه بحث شایسته‌سالاری وجود دارد و اگر کسی ظرفیت و شایستگی دارد باید از توانایی او استفاده شود، درست است اما نگاه عامه مردم این است که وقتی یک وزیر منصوب شد، اقوام و فامیل خود را به هیچ عنوان به کار نمی‌گیرد؛ این جزو نگاه و مطالبات مردم است و مطالبه درستی هم است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها همچنین تصریح کرد: فرهنگ عمومی امروز جامعه ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهد لذا بهتر است از توانمندی و قابلیت‌های این افراد در جاهای دیگری استفاده شود و در کنار خود فردی که مسئولیتی دارد و نسبت فامیلی دارند، نباشد. به این صورت هم نظر مردم تامین می‌شود و هم از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فردی که واجد شایستگی است، استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مساله انتصابات فامیلی یک مشکل دیگر دارد و آن ایجاد شبهه فساد است، به ویژه در بحث‌های اقتصادی باید به شدت از بکارگیری افراد نزدیک خود در مسائل اقتصادی که بوی رانت و انحصار بدهد به کلی حذر کنند. این وجه تمایز مشخص نظام اسلامی ما با سایر نظام‌ها است.

جوکار گفت: آنچه که ما امروز انتظار داریم این است که مسئولان، افرادی که قابلیت و توانایی‌ای دارند را به دیگران معرفی کنند که در جای دیگری باشند و در کنار خودشان نباشد که خدای نکرده این شائبه به وجود نیاید که فردی که منصوب شده از اقوام خودش استفاده کرده و شائبه‌های زدوبند و مسائلی مانند این به وجود بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز