خبرگزاری کار ایران

تاکید دو عضو کنگره بر عذرخواهی از آمریکایی‌های ایرانی‌تبار

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۱۰۹

دو عضو کنگره بر عذرخواهی از آمریکایی‌های ایرانی‌تبار تاکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، دو نماینده زن کنگره آمریکا در رابطه با بازداشت ۲۰۰ ایرانی آمریکایی در ژانویه ۲۰۲۰ در مرز ایالات متحده و کانادا نامه‌ای به اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا نوشتند. 

 پرامیلا جایپال و سوزان دلبن، هر دو از ایالت واشنگتن، نامه‌ای به آژانس فدرال ارسال کردند و خواستار عذرخواهی عمومی بابت ساعت‌ها بازداشت مسافران ایرانی در روزهای بعد از ترور سردار سلیمانی شدند. 

قانونگذاران نوشتند: «مردان، زنان و کودکانی که به طور قانونی در یک بندر ورودی تعیین‌شده وارد ایالات متحده می‌شوند یا به ایالات متحده بازمی‌گردند، نباید خودسرانه بازداشت شوند و صرفاً بر اساس مذهب، قومیت یا منشأ ملی خود مورد بازجویی قرار گیرند.»

بسیاری از کسانی که در روزهای پس از کشته شدن سپهبد قاسم سلیمانی بازداشت شدند، شهروندان ایالات متحده بودند.

مارک مورگان، کمیسر اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده در آن زمان  پس از این اتفاق گفت: پس از ترور سردار سلیمانی، مقامات مرزی در ایالت واشنگتن در مورد بازداشت مسافران ایرانی و ایرانی-آمریکایی کمی بیش از حد تعصبی رفتار کردند.

«مارک مورگان»  افزود: ما  به سرعت این اشتباه را اصلاح کردیم. 

اما جایپال و دلبن خواستار جزئیات بیشتر بازداشت‌هایی هستند که بین ۵ تا ۶ ژانویه ۲۰۲۰ رخ داد، زیرا ایالات متحده در آستانه جنگ با ایران بود.

این دو نماینده آمریکا به اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده برای  انتشار جزئیات این بازداشت‌‌ها تا پنجم ژانویه ۲۰۲۲ مهلت دادند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز