خبرگزاری کار ایران

استاد حقوق بشر دانشگاه کلمبیا در گفت‌وگو با ایلنا:

لفاظی اسرائیل علیه ایران، کار احیای برجام را سخت می‌کند/ بررسی افزایش حملات شبیه‌سازی شده اسرائیل در ۶ ماه گذشته/ رسیدن به توافق نهایی قریب‌الوقوع نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۵۱۰

استاد حقوق بشر دانشگاه کلمبیا تاکید کرد که تهدیدهای لفظی اسرائیل، کار را برای احیای برجام سخت می‌کند اگرچه در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای جدید که ریشه در برجام دارد هم تنش‌ها با اسرائیل به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت؛ چراکه اسرائیل با برجام مخالف است و نمی‌خواهد این توافق احیا شود.

جوزف چومان، استاد حقوق بشر دانشگاه کلمبیا است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نقطه نظرات خود در مورد تنش‌ها، برجام و تهدیدهای اسرائیل علیه ایران پرداخت: 

تهدیدهای لفظی اسرائیل، کار را برای احیای برجام سخت می کند 

وی در ابتدا در مورد تهدیدهای اسرائیل علیه ایران در میان تلاش برای احیای برجام گفت: تهدیدها و تنش‌های مبتنی بر لفاظی اسرائیل مدت زیادی است که وجود دارد. چنین درگیری لفظی در زمانی که غرب به دنبال احیای گفت‌وگوهای پیرامون برجام است، مفید نیست و مخرب است و فضای گفت‌وگوها را ملتهب می‌کند.

 در شش ماه گذشته ارتش اسرائیل حملات شبیه‌سازی شده خود را تشدید کرده است

در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای تنش‌ها با اسرائیل افزایش خواهد یافت 

این استاد دانشگاه در مورد تلاش اسرائیل برای شبیه‌سازی حمله نظامی به ایران گفت: در شش ماه گذشته ارتش اسرائیل حملات شبیه‌سازی شده خود را تشدید کرده است. اسرائیل ایران را به دست داشتن در تحرکات دریایی علیه کشتی‌های اسرائیلی متهم کرده است. در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای جدید که ریشه در برجام دارد، تنش‌ها با اسرائیل به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت؛ چراکه اسرائیل با برجام مخالف است و نمی‌خواهد این توافق احیا شود. 

بایدن واقعا خواهان احیای برجام به طریق استفاده از دپیلماسی است

چومان در ادامه در مورد تاکید بایدن بر استفاده از دیپلماسی در مورد ایران گفت: بایدن واقعا خواهان احیای برجام به طریق استفاده از دپیلماسی است، بنابراین من فکر می کنم نه فورا ولی در نهایت این توافق احیا خواهد شد. 

رسیدن به توافق قریب‌الوقوع نخواهد بود

وی همچنین در مورد زمان احیای برجام گفت: من تصور می‌کنم رسیدن به توافق قریب‌الوقوع نخواهد بود اما این توافق در نهایت احیا خواهد شد. البته شاید خیلی زود نه اما من معتقدم عزم جدی برای احیای برجام وجود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز