خبرگزاری کار ایران

به علت برگزاری نشست افغانستان؛

دبیرکل سازمان ملل از ایران قدردانی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۵۰۲

دبیرکل سازمان ملل از ایران به دلیل برگزاری نشست افغانستان تشکر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان ملل متحد،  «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در مورد برگزاری نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان گفت :«من از دولت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این نشست تشکر می‌کنم. افغانستان با بحران انسانی مواجه و در آستانه یک فاجعه است. چهار موضوع مهم است، اول،کمک‌های بشردوستانه،سازمان ملل متحد در حال اجرایی کردن طرح  بشردوستانه وسیع در این کشور است. 

نکته دوم این است که ما باید راه هایی برای جلوگیری از نابودی  کامل اقتصاد افغانستان پیدا کنیم. ما باید با هم کار کنیم تا اقتصاد دوباره احیا شود  و به مردم کمک کنیم تا زنده بمانند.

وی ادامه داد:نکته بعدی این است که  مردم افغانستان به یک دولت فراگیر و نماینده مردم نیاز دارند که به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و حقوق بشر و آزادی‌های اساسی احترام گذارد. من از نقض حقوق بشر،  حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌های قومی و مذهبی ،  ناراحت هستم. 

وی افزود: نکته چهارم این است ، افغانستان و منطقه نیز به کشوری امن نیاز دارند، نه کشوری که مرکز تروریسم یا مرکز قاچاق مواد مخدر باشد. این موضوع برای صلح و ثبات در منطقه و سراسر جهان حیاتی است. بیایید   با هم برای کمک به مردم افغانستان و تأمین آینده بهتر برای همه تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز