خبرگزاری کار ایران

رشید مردف در دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان:

صدای مردم افغانستان باید در عرصه بین‌المللی پژواک داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۴۰

وزیر امور خارجه ترکمنستان در دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفت: باید تلاش کنیم که تمام قومیت‌ها در آینده افغانستان نماینده‌ای داشته باشند تا حقوق و منافع همه مردم در این کشور تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رشید مردف وزیر امورخارجه ترکمنستان در دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفت: همسایگان افغانستان تلاش دارند که به نوعی صلح و ثبات را در این کشور ایجاد کنند. این در حالی است که وضعیت کنونی اقتصادی در افغانستان مناسب نیست و ما می‌توانیم در این گفت‌وگوها تصمیمات خوبی را برای مشکلات مردم افغانستان بگیریم.

وزیر امورخارجه ترکمنستان بیان کرد: باید تلاش کنیم که تمام قومیت‌ها در آینده افغانستان نماینده‌ای داشته باشند تا حقوق و منافع همه مردم در این کشور تامین شود، هیات حاکمه موقت در افغانستان با چالش‌هایی در عرصه اقتصادی و مبارزه با تروریسم روبه‌رو است. در این راستا مهم است که برای بازسازی جامعه افغانستان و بازگرداندن مردم این کشور به یک زندگی عادی تصمیمات مهمی گرفته شود بهبود وضعیت در افغانستان منجر به بهبود وضعیت در کل منطقه خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید از وقوع منازعات جدید در افغانستان جلوگیری کرد، افغانستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی برای مشارکت در پروژه‌های زیرساختی منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص در حوزه حمل و نقل و ترانزیت است و باید به این ظرفیت‌ها توجه جدی شود.

مردوف گفت: ما تاکنون مساعدت‌های خوبی داشته‌ایم و به این مساعدت‌ها ادامه می‌دهیم. ما کشورهای همسایه دارای مسئولیت در برابر مردم افغانستان هستیم و باید شهروندان افغانستانی بتوانند صدای خویش را به جامعه جهانی برسانند. صدای مردم افغانستان باید در عرصه بین‌المللی پژواک داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز