خبرگزاری کار ایران

لاوروف در ارتباط تصویری با دومین نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان:

باید از همه امکانات منطقه‌ای و بین‌المللی برای بهبود وضعیت افغانستان استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۰۵

وزیر امور خارجه روسیه گفت: در حال حاضر شاهد قاچاق مواد مخدر و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان هستیم، باید از همه امکانات منطقه‌ای و بین‌المللی برای بهبود وضعیت این کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پیام تصویری خود به دومین نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان گفت: روسیه از ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند و این در حالی است که افغانستان باید از صفر شروع و خرابی‌ها را جبران کند.

وزیر امورخارجه روسیه بیان کرد: وضعیت فعلی افغانستان نتیجه حضور نظامی آمریکا در افغانستان است، ما از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کنیم و شهروندان افغانستانی باید بدانند حقوق آنها عملی و اجرایی می‌شود. در این راستا، همه کشورها باید مسئولیت خود در مقابل افغانستان را بپذیرند.

وی ادامه داد: غربی‌ها و آمریکا از راه دور همواره تحقق اهداف خود را در افغانستان دنبال کرده‌اند، بنابراین باید قومیت‌های مختلف در افغانستان را در نظر بگیریم و از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت کنیم و شهروندان افغان باید بدانند که حقوق آنها محقق و اجرایی می‌شود.

لاوروف ادامه داد: در حال حاضر شاهد قاچاق مواد مخدر و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان هستیم، باید از همه امکانات منطقه‌ای و بین‌المللی برای بهبود وضعیت این کشور استفاده کنیم. موضع شرکت‌کنندگان در این نشست به هم نزدیک است و این می‌تواند به تحقق صلح در افغانستان کمک کند.

وزیر امورخارجه روسیه تاکید کرد: درباره وضعیت افغانستان، سازمان ملل باید نقش هماهنگی را ایفا کند و  روسیه نیز آماده است که تلاش خود را انجام دهد و کمک‌های بشردوستانه به کشور افغانستان ارسال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز