خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت پرونده «مفتاح رهنورد» و «صنعت خودرو آذربایجان»

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۱۷۸

سخنگوی دستگاه قضا آخرین وضعیت پرونده «مفتاح رهنورد» و «صنعت خودرو آذربایجان» را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ذبیح الله خداییان در خصوص آخرین وضعیت پرونده خودرویی مفتاح رهنورد، گفت: این پرونده در دادسرا رسیدگی و با کیفرخواست به دادگاه کیفری یک ارسال شد و در آنجا هم رسیدگی و منجر به صدور حکم بدوی شد. در این پرونده متهم اصلی که مدیرعامل آن شرکت است به حدود ۳ فقره حبس غیرقطعی محکوم شده است که به اتهام شرکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به ۱۲ سال و ۶ ماه حبس، به اتهام دریافت رشوه به ۴ سال حبس و به اتهام ایراد صدمه عمدی به ۱۵ ماه حبس و همچنین جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. سایر متهمان هم از ۶ ماه حبس تا ۵ سال، حسب مورد و با توجه به نوع جرمی که مرتکب شدند محکوم شدند.

وی ادامه داد: در این پرونده باتوجه به اینکه هنوز حکم، قطعی نیست از ذکر اسامی خودداری می‌کنیم. پرونده در مرحله فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص شرکت صنعت خودرو آذربایجان نیز  اظهار کرد: در این پرونده این شرکت با حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر جهت فروش خودرو قرارداد منعقد کرده است. بعد از اینکه پرونده تشکیل شد با کمک مقامات قضایی، تعدادی از شکات اعلام گذشت کردند یعنی یا پولشان پرداخت شد و یا خودرو به آن‌ها تحویل داده شد. مدتی است این پرونده به شورا‌های حل اختلاف جهت ایجاد صلح و سازش بین طرفین و وصول مطالبات مردم ارجاع شده است؛ ولی هنوز پرونده در دادگاه در جریان است. برخی افراد هم اقدام به طرح شکایت حقوقی نموده و خواستار محکوم شدن آن شرکت به تحویل خودرو شده‌اند که پرونده مفتوح است و رسیدگی به آن ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز