خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکمنستان:

کمیسیون مشترک تهران و عشق‌آباد فردا در تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۶۹۵

وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک خود با وزیر امور خارجه ترکمنستان از برگزاری کمیسیون مشترک تهران و عشق‌آباد فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری خود به همراه رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: مقام معظم رهبری جمله معروفی را در خصوص روابط با ترکمنستان دارند که می‌گویند،  همسایگی ما خویشاوندى است، روسای جمهوری دو کشور بارها این عبارت را تکرار کردند.

وزیر امورخارجه ادامه داد: در قیامت در مورد همسایه از همسایه سوال می کنند، در سفری که جناب آقای دکتر رئیسی به نشست شانگهای داشتند دیدار بسیار بین روسای جمهور ایران و ترکمنستان صورت گرفت که ادامه آن دیدار امروز علاوه بر حضور آقای مردوف در نشست وزرای همسایگان افغانستان که فردا خواهیم داشت شاهد برگزاری کمیسیون مشترک تهران و عشق‌آباد در جمهوری اسلامی ایران هستیم.

امیر عبداللهیان افزود: آقای مردوف با با وزیر نفت و سایر وزرا دیدار داشتند و کمیسیون مشترک هم تشکیل شده است و گفتگوهای ما ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز توافق کردیم سند همکاری های مشترک دو کشور را مورد بازنگری قرار دهیم تا کنون بیش از یکصد سند رسمی در زمینه های رسمی به امضا رسیدند. قرار است توافق اصلی حول یک سند جامع همکاری و افزایش توان تجاری دو کشور صورت گیرد .

وزیر امور خارجه کشور گفت: بسیار خرسند هستیم امروز در خصوص همه موضوعات با هم مذاکره و گفت‌وگو داشته باشیم مسیر ترانزیت حرکت کامیونداران دو کشور قرار است به زودی باز شود و به  واکسینه شدن همه رانندگان ترانزیت اقدام کنیم .همکاری های استانی خود را در تمامی حوزه‌ها که  مورد علاقه دو طرف هستند قرار است  توافقات اساسی به عمل آید. 

وی ادامه داد: ما برق  از دو مسیر سرخس و گنبد برق را از کشور ترکمنستان وارد می‌کنیم توافق کردیم در خصوص ایجاد خط سوم وزرای انرژی و نیرو توافقات امضا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز