خبرگزاری کار ایران

تقی‌زاده در شورای راهبردی دانشگاه صنعتی مالک اشتر مطرح کرد؛

تحقق مرجعیت علمی در طرح تحول دانشگاه مالک اشتر

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۶۷۰

اولین جلسه شورای راهبردی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با حضور رئیس جدید دانشگاه و مدیران و رؤسای مجتمع های دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سرتیپ قاسم تقی زاده در این جلسه با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله الوارف) در راستای مانع زدایی ها و برنامه های پیشنهادی  وزیر دفاع، بر توسعه علوم و فناوری و تقویت دانشگاه  به عنوان یک برنامه توسعه ای کوتاه مدت تأکید کرد و گفت: در این راه ثروت سازی و خودکفایی به همراه سازماندهی مناسب با رویکرد توسعه و انبساط و رفع موانع تولید در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با بیان این نکته که رویکرد جدید دانشگاه، نوانگاری توسعه فیزیکی دانشگاه و کاربردی تر شدن آن همراه با انرژی و کار مضاعف است افزود: با انتخاب استراتژی هجوم، ثروت سازی می کنیم و لازمه این امر بالا رفتن سرعت نهادهای تصمیم گیر است. در نگاه جدید ما مرکز نداریم، یک دانشگاه در چند شهر داریم که تصمیم ها باید سریع اتخاذ و منعکس شود.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر با اشاره به طرح تحول دانشگاه ادامه داد: این طرح که با همکاری مجتمع دانشگاهی مدیریت، پیگیری و اجرا خواهد شد، تحول باید به گونه ای باشد که نیازها و انتظارات همه ذی نفعان کلیدی دانشگاه را پوشش دهد و چشم انداز مطلوبی از آینده ارائه کند.

وی لازمه تسریع در اجرای مطلوب این طرح تحول را  مشارکت همه واحدهای اصلی و مسئولین دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: الگوهای تحولی دانشگاه های برتر برای پیاده سازی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیازمند متناسب سازی است و رفع تضاد منافع در تدوین طرح تحول دانشگاه، جهش محوری و جریان سازی می بایست در دستور کار قرارگیرد.

تقی زاده در پایان، طرح تحول را یک استراتژی خواند که باید به اهداف کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت آن توجه شود. وی با بیان این نکته که در این طرح تحول مجتمع های دانشگاهی نباید با یکدیگر مقایسه شوند؛  بر تحقق مرجعیت علمی دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید در یک بازه کوتاه مدت خودمان این تحول را در دانشگاه احساس کنیم.

گفتنی است ارتباط با تمامی مراکز صنعتی، عقد قرارداد و فراهم آوری فضا و توسعه حضور در سازمانهای صنعتی به منظور رفع گلوگاه های وزارت دفاع، توسعه دفاتر و آزمایشگاه ها و توجه ویژه به پژوهشگران و محققان در دانشگاه از دیگر اهداف مهم و رویکرد جدید دانشگاه عنوان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز