خبرگزاری کار ایران

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد؛

آموزش ناکافی، مهارت و تخصص ناکافی از مهم‌ترین مشکلات گزینش در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۶۰۷

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با بیان اینکه کارآمدی نظام اداری، مرهون جذب و به کارگیری نیروی انسانی شایسته است، مهم ترین مشکلات گزینش را ناکارآمدی و منقضی بودن برخی از ابزارهای مورد استفاده در گزینش، عدم تناسب دستورالعمل‌ها، شاخص‌ها و معیارها با شرایط روز جامعه، آموزش ناکافی به گزینشگران و مهارت و تخصص ناکافی در تشخیص افراد اصلح عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این مرکز نظر کارشناسی خود را درباره «طرح گزینش مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی» منتشر شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: کارآمدی نظام اداری، مرهون جذب و به کارگیری نیروی انسانی شایسته است. لذا تصمیمات گزینش به مثابه ورودی دستگاه‌های اجرایی از دو جهت دارای اهمیت است. نخست اینکه تعیین کننده سرنوشت داوطلبان ورود به خدمت در دستگاه‌های دولتی است و دوم، می‌تواند فراهم کننده بستر مناسب برای ورود نیروی انسانی شایسته به سازمان باشد.

در این گزارش تاکید شده است: شروع گزینش در جمهوری اسلامی ایران با فرمان حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۶۱ آغاز شد. از آن زمان تاکنون گزینش به صورت مستمر و پیوسته در حال تحول بوده است که نتیجه این تحولات ساختار فعلی گزینش کشور است. بررسی ها نشان می‌دهد وضعیت فعلی گزینش با نقاط قوت و ضعف‌های فراوانی مواجه است که نشانگر ضرورت اصلاح گزینش است.

مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش تاکید کرد: مهم ترین مشکلات گزینش در حال حاضر عبارتند از: ناکارآمدی و منقضی بودن برخی از ابزارهای مورد استفاده در گزینش، عدم تناسب دستورالعمل‌ها، شاخص‌ها و معیارها با شرایط روز جامعه، آموزش ناکافی به گزینشگران و مهارت و تخصص ناکافی در تشخیص افراد اصلح.

متن کامل گزارش را اینجا ببینید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز