خبرگزاری کار ایران

تقدیر نماینده رئیس قوه قضائیه از اعضای سابق هیأت منصفه دادگاه‌های مطبوعاتی و سیاسی/ برگزاری ١٤٠ جلسه دادگاه مطبوعاتی و سیاسی طی ۲ سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۲۴۸

نماینده رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیات منصفه مطبوعات سراسر کشور، طی مراسمی از اعضای سابق هیات منصفه دادگاه‌های مطبوعاتی و سیاسی تهران تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، قاضی ناصر سراج نماینده رییس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیات منصفه مطبوعات سراسر کشور، طی مراسمی از اعضای سابق هیات منصفه دادگاه‌های مطبوعاتی و سیاسی تهران تقدیر کرد.

در این مراسم ناصر سراج، عملکرد هیات منصفه در مدت دوساله را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در این دو سال ١٤٠ جلسه برگزار شد که تقریبا همه افراد در جلسات شرکت می‌کردند حتی در دوران کرونا نیز مدیریت خوبی صورت گرفت تا هیات منصفه جلسات خود را برگزار کند.

وی یادآور شد: این دوره نیز مانند دیگر دوره‌ها، مسایل سیاسی وجود داشت که طبق اصل ٦٨ قانون اساسی باید هیات منصفه جلسات را برگزار کند، از سویی دیگر خوشبختانه در سال گذشته برگزاری دادگاه‌های سیاسی بدون مشکل سیاسی انجام شد که بازخورد‌های خوبی داشت و امید است امسال هم به همان ترتیب برگزار شود.

سراج ضمن تقدیر و تشکر از اعضای سابق هیات منصفه، بیان داشت: از هشت نفری که در این دوره در خدمتشان نیستیم تشکر می‌کنیم و باید گفت که این افراد به جهت کم کاری جا به جا نشدند و هیچ مشکلی وجود نداشت این درحالی است که ما در دوره‌های قبلی نیز افراد ورزیده زیادی داشتیم که در دوره‌های بعد از همان افراد استفاده شد.

وی با اشاره به اصلاح قانون اعضای هیات منصفه گفت: در گذشته قانونی وجود داشت که بر اساس آن امکان برگزاری دادگاه با سه هزار نفر جمعیت اصلا میسر نبود لذا تلاش کردیم قانون را اصلاح کنیم که بر همین مبنا پیشنهاد شد که رییس قوه قضاییه به عنوان رییس هیات منصفه باشد که مجلس نیز با آن موافقت کرد.

نماینده رییس قوه قضاییه در هیات مطبوعات بیان کرد: خدا را شاکریم که تاکنون مشکلی در این زمینه به وجود نیامده و در این هشت دوره هیات منصفه به خوبی برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز