خبرگزاری کار ایران

قادری در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس و دولت مسابقه افزایش هزینه‌ها را تمام کنند/ باید در بودجه ۱۴۰۱ قیمت سوخت تعدیل شود/ دولت بیش از این توان پرداخت یارانه در برخی حوزه‌ها را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۰۱۳

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کاهش کسری بودجه سال آینده را مستلزم اتمام مسابقه مجلس و دولت برای افزایش هزینه‌ها دانست و گفت: در بودجه ۱۴۰۱ باید بخشی از قیمت‌ها را تعدیل کرد اگر تعدیل نشود، دولت نمی‌تواند بودجه را بدون کسری ببندد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره کسری بودجه ۱۴۰۱ و اینکه دولت گفته با کمترین کسری آن را محقق خواهد کرد، اظهار داشت: تحقق این بودجه مستلزم این است که مجلس و دولت این مسابقه‌ای که برای افزایش هزینه‌ها دارند را تمام کنند و دولت در سفرهای استانی در جاهای مختلف که می‌خواهد برود کارهای عمرانی را به بخش‌های غیردولتی واگذار کند و در بحث هزینه‌های عمرانی و بحث هزینه‌های جاری فشار از روی دولت کم شود. 

وی افزود: از سویی ما نیاز داریم که تحرکی را در مسائل عمرانی داشته باشیم که این کار با دادن امتیاز به بخش‌های غیردولتی امکان‌پذیر است و دقیقاً بحث واگذاری‌ها باید تسریع شود و بخش‌هایی که از واحدهای تولیدی واگذار نشده با سرعت واگذار شود. این کار باعث می‌شود نیروهای بیشتری آزاد شوند و هزینه‌های جاری دولت کاهش پیدا کرده و منابعی نیز نصیب دولت می‌شود. همچنین بخش غیردولتی نیز تحرک، فعالیت و کارایی بیشتری خواهد داشت. روش‌های علمی کاملاً مشخص است اما مهم این است که اراده انجام آن در دولت و مجلس وجود داشته باشد تا امکان تحقق پیدا کند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه آقای میرکاظمی نگفتند که بودجه بدون کسری خواهد بود بلکه گفتند بودجه با کمترین کسری بسته خواهد شد، ادامه داد: بحث بر سر این است که خرج‌تراشی‌ها و هزینه‌های اضافی کم شود. 

وی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین اظهار داشت: احتمالا کف سهمیه‌ای را برای حامل‌های انرژی مدنظر بگیرند و مازاد بر آن، دلیلی ندارد دولت بخواهد یارانه پرداخت کند. برق واحدهای صنعتی و حتی آب، حوزه‌هایی هستند که دولت بیش از این، توان پرداخت یارانه در آن‌ها را ندارد. آب، برق و حامل‌های انرژی که به مردم می‌دهیم، خیلی قیمت پایینی دارند. بله باید اقشار و گروه‌های کم‌درآمد را تا جایی که امکان دارد حمایت کنیم، اما برای بقیه مصارف دلیل ندارد که یارانه اختصاص دهیم. 

قادری درباره افزایش قیمت بنزین در بودجه سال ۱۴۰۱ به فوب خلیج فارس بیان داشت: شاید یکباره امکان چنین کاری نداشته باشند اما قیمت‌ها باید تعدیل شود؛ در بودجه ۱۴۰۱ بخشی باید بخشی از قیمت‌ها را تعدیل کرد اگر تعدیل نشود دولت نمی‌تواند بودجه را بدون کسری ببندد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز